Varma hälsningar
Carin
carin73 skrev:
Hur gammalt är barnet? 4 veckor (född 26 juni)
Hur väl funkar standardmodellen? Något/flera/inga avsteg (mer än marginalkvartar) per dygn? Vi gör vårt bästa men har inte lyckats så superbra ännu. Ett par gånger per dag blir det "hela" standardmodellen, men lillkillen är så trött att han inte riktigt orkar med hela programmet ännu.
När lägger ni för natten (nattplagg, mörkt i rummet etc) och när är det morgon? Runt 22. Och riktig morgon är det inte förrän runt 9 på morgonen.
Badas den lille varje kväll? Nej
(Anna W blundar
) Används Minifom? Nej
Har ni behövt buffa/vagna i månadskarvarna för att dra ner på antalet nattslurkar eller har bebis börjat sova över av sig självt? Vagna gör vi men han sover inte över något nattmål ännu
Hur många gånger per natt ammar ni? (mellan 21 och 06 t ex)? 22, 1, 4, 7...
Hur ofta gör ni "utflykter" med den lilla (typ handla, besök)? Då och då, ganska ofta - nästan varannan/varje dag.
carin73 skrev:Hur går allt för er andra som fått små under maj-juli. Inget barn är ju det andra likt men jag är ändå nyfiken.Under "Polls" nås så många andra så jag stannar på "Späda barn och små". Hoppas ok.
Hur gammalt är barnet? 2 veckor och 5 dagar
Hur väl funkar standardmodellen? Något/flera/inga avsteg (mer än marginalkvartar) per dygn? Standardmodellen!? Vad är det?
![]()
När lägger ni för natten (nattplagg, mörkt i rummet etc) och när är det morgon? Vid 22:00 med det är olika mest. Mellan 21:00 och 01:00
Badas den lille varje kväll? Nej, inte varje kväll
(Anna W blundar
) Används Minifom? Provade det men slutade efter 3 dagar. Fungerar utan
Har ni behövt buffa/vagna i månadskarvarna för att dra ner på antalet nattslurkar eller har bebis börjat sova över av sig självt? Nej, han äter när han vill
Hur många gånger per natt ammar ni? (mellan 21 och 06 t ex)? 7, 5, 4, 2
Hur ofta gör ni "utflykter" med den lilla (typ handla, besök)? Försöker komma ut på äventyr varje dag men det beror lite på hur den lille mannen har sovit osv.
Varma hälsningar
Carin
Varma hälsningarHur gammalt är barnet?
3 veckor
Hur väl funkar standardmodellen? Något/flera/inga avsteg (mer än marginalkvartar) per dygn?
Något avsteg per dygn. Vaken 1.15-1.30 och sover 2-2.30 så ibland blir det "3.5 timmarsmodellen".
När lägger ni för natten (nattplagg, mörkt i rummet etc) och när är det morgon?
Lite olika men mellan 21 och 23. Ibland förskjuts schemat/vakentiden.
Badas den lille varje kväll?
Tvättas ja, badas var 3:e kanske, fast oftast snarare i samband med nedbajsning.![]()
(Anna W blundar ) Används Minifom?
Testar ja.
Har ni behövt buffa/vagna i månadskarvarna för att dra ner på antalet nattslurkar eller har bebis börjat sova över av sig självt?
Inget försök ännu.
Hur många gånger per natt ammar ni? (mellan 21 och 06 t ex)?
Oftast 22/24/03/05/07... I natt "bara" 22/02/05/07.30
Hur ofta gör ni "utflykter" med den lilla (typ handla, besök)?
Mycket sällan. 3 totalt hittills varav 2 återbesök på bb. Tycker det är stressande för mig och bebis.
Ja det kan man undra. Men som jag läst och förstått så skall barnet ha mat mat och mera mat när det frågar för att bemöta överlevnadsångesten de första 2 veckorna. Sedan dess (en vecka) har jag hoppats att lillen själv skall visa tendens till att sova över ett nattmål och en natt kan det ha "varit på g" kan jag tycka men så vaknas det ofta natten därpå och så går lätt 7 dgr.Posted: Tue Jul 25, 2006 4:27 pm Post subject:
Jag blir lite förbluffad - varför inte använda Standardmodellen och ge två nattmål om tjugo minuter vardera i stället för att - hm - hålla på varenda timme på natten, som det verkar
Förstagångspappa skrev:Dom som säger att ha barn är en dans på rosor ljuger tror jag..så det så!