vem är äldst/yngst??

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det här var ju det roligaste :lol:

Som vanligt försöker jag bräda alla 8) haha :lol: Två barn före 21 (veckan innan - kom hem från BB på min 21-årsdag och fann huset fullt av folk som skulle "gratulera", dvs utfodras först med kaffe och sedan med middag :roll: medan jag hade nyfödd bebis att amma och 1,5-åring att återse och finnas för igen och knappt hann/orkade stå på benen, men ta hand om 18 gäster dessutom skulle jag som god husmor :roll: :!: ), fem barn före 27, sex före 29 och sedan tre till, fram till jag var (nästan) 36.

När min äldsta dotter fyllde 40 insåg jag att jag inte gärna kunde vara 30 längre :shock: :cry: :lol:

Kan trösta er med att också jag får tänka efter hur gammal jag är nu. Det går allt lättare att glömma den saken ju äldre man blir, om man säger :wink: :lol:

63, snart 64 :oops: Herre milde :oops: :shock: :x
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sommar

Inlägg av Sommar »

27 ä jag! Men blir 28 i augusti!
Emma
Mamma till Annie 051020
epona

Inlägg av epona »

Å lilla jag är 36 :D Fick mitt första underbara barn i våras. 8)
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *
Elle

Inlägg av Elle »

28 år är jag i en hel dag till, går över på 29:e året imorgon \:D/

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis på födelsedagen Elle!

När jag hösten för två år sedan bytte enhet på myndigheten där jag arbetar var jag 32 år (och kände mig fortfarande som 25 :wink: ). Min nye chef var eld och lågor: det här blir bra, riktigt bra! Vi behöver verkligen lite fler äldre kvinnor här! :shock: :roll: Jag garvade lite och väntade på att han skulle garva med och bekräfta skämtet. Det gjorde han inte. :( Bestämde mig så småningom för att han nog menade "seniora kvinnor"...

/Pea, nu 34
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Ha, ha, ha! :D :D Jag skrattar åt Peas historia... Äldre kvinnor. Kanske dags att börja kalla sig "mogen" nu när man blir 32 i augusti.

:D Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

ja herre min tid!
Var på festival i helgen och tittade på Lordi, jagoch 8999 stycken till, men iallafall, där var vi i varierande åldrar,och efter en stund, insåg jag att jag var som de flamsiga tonåringar i sinnet, men uppförde mig som de mogna 40 åringarna och ser ut som en 25åring (med skrynklig mage och hängtuttar, tur det inte syns underkläder:) ) så i vilken kategori hamnar jag???? :lol: :lol: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Lenamari

Ojoj!

Inlägg av Lenamari »

Vad UNGA ni är!!! Jag är ... 49! Fick mitt första, och enda, barn vid 43, men OJ vilken gåva, vilken lycka, vilket Mirakel!!! Hade jag bara anat ... hade jag också haft 9 idag! Minst!! :P
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag är 27 år. Glad att jag inte än blivit kallad äldre av någon knäpp karl.. :wink:
Åsa R

Inlägg av Åsa R »

*fniss* Jag är 31. Fick darlingen Leo när jag var 27 och var först av alla kompisarna. Det trodde jag inte när jag var 15 - eller ens 20! Efter mig blev det en babyboom på jobbet (jag var yngst, alla andra drygt 30). Nu har allihop barn, flera har dessutom fått nr 2 precis som vi :heart: :heart: :heart:
Har blivit kallad tant på tunnelbanan några gånger - men det kan jag bjuda på :D :wink:
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Denna situation känner ni säkert igen:

- Ge tanten pengarna! säger du till ditt barn samtidigt som du granskar tjejen framför dig... Hon är säkert YNGRE än du själv! :? :D :shock:

Det är inte helt lätt det där! :roll: Axel löste saken själv redan i treårsåldern med att kategoriskt kalla alla på affärer, restauranger mm mm för PESONALEN! 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

min son säger, flickor och pojkar om yngre, och mammor och pappor om äldre, riktigt gamla blir mommisar och moffisar.
kan ju ha med att mamma så gott hon kan försöker undvika ordet tant och farbror, :D
För hur kul på en skala är det att som 18åring bli kallad tant av någon mycket äldre än dig själv?
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag brukar säga att tant är en hedersbetygelse omutifallatt någon ser förolämpad ut när jag säger "ge pengarna till tanten" eller nåt liknande till mina barn. En gång satt min dotter i vägen för en man som ville komma förbi, och jag sa "nu får du flytta på dig så farbrorn kommer fram!" "Farbror, jaja" sa han, som om han plötsligt kände sig 30 år äldre (han var kanske 30). "Ja jag kunde ju inte gärna säga tanten!!" utbrast jag utan att tänka mig för... lite väl spontan som jag är ibland. För vad skulle jag ha sagt? Mannen? Karl´n? Pojken? eller Killen, kanske? Alla känns lika fel i samtal med ett litet barn. Jag blir inte förolämpad av att kallas tant om det är små barn med i sammanhanget. För jag är ju ingen flicka, och kärring eller fruntimmer låter ju inget vidare trevligt!
Jag är 38, förresten! Och blev kallad tant första gången när jag var 17 - det var kanske lite väl tidigt...
K-ina

Inlägg av K-ina »

Första gången jag kallades tant... Då var jag 15 och sommarjobbade i en kiosk. Tyckte inte att det var så våldsamt roligt! Antagligen därför som jag inte vet vad jag ska lära mina barn att säga i en sådan situation! :lol:

Gustav tycker att alla som har skägg är gubbar och det blir litet halvpinsamt också.... :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jag är "tant Biz" för min lilla brorson (hans mamma har lite svårt för att komma ihåg om det var faster eller moster jag var :wink: ), det trivs jag bra med! :D Tant blir man väl när man har passerat trotsåldrarna, antar jag... :roll: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"