Jag behöver få lite feedback. Jag har två troll Malin 4 år Lukas 2 1/2 år. Jag har gått efter Barnaboken från när malin var ca 4 månader och det har gått jättebra. Men sen jag började jobba för ca 7 månader sedan har jag gått ifrån tänkandet, och nu kommer jag inte upp på ståret igen.
Jag behöver få hjälp med några frågor så det klarnar.
Våra måltider är väldigt stressiga pga mycket spring till och från mat bordet. Vad ska en 2 och 4 åring klara. Kan 2 åringen ha andra regler än 4 åringen pga av ålder? Eller några tips på hur vi kan lösa det?
Det är mycket att dom ska göra samma saker när vi ex ska diska, då ska dom alltid diska exakt samma kopp, får dom inte det blir båda arg och bråkar om saken. Vad göra? Man gruvar sig för att ta hjälp av dom nu, pga att jag inte vet hur jag ska hantera situationen! (För det är väldigt ofta det blir bråk för dom ska göra samma saker.)
OBS! Jag tycker inte att mina barn är hopplösa utan det är jag som har halkat av spåret och behöver lite stöd av er underbara mammor och pappor!!
Och alla ni som har tätt mellan barnen ge gärna tips hur ni gör i vardagen!! Även vilka avsnitt i Barnaboken som kan göra att det klarnar i knoppen på mig!
Många kramar från en norrlänning på semester i Stockholm!!