Viktor sköter sig rätt snyggt för dagen.

Standardmodellen jobbar vi vidare på men ganska kravlöst. Amningen fungerar bättre och bättre och allt oftare får vi till 2+2 eller åtminstone 1,5+2. Mitt problem är nattmålen som beroende på nattning brukar inträffa 00.30 och 04.00-04.30 alternativt 03.00 och 05.00 (om senare natt). Första passet sover han 4-4,5 timmar oftast.
Jag får honom ytterst sällan att äta ur båda brösten nattetid

Vad göra
Han äter 10 minuter ur bröst 1 och nu har vi bättre flyt på raparna så han är klar ganska snart därefter. Jag brukar lägga honom plant på rygg i sängen medan jag själv går på toa (sover gott när jag kommer tillbaka

) och vid det andra nattmålet brukar vi byta blöja men inte ens då är han sugen på bröst 2.
Detta skulle förstås inte föranleda några problem om det inte var för att han därefter oftast bara sover 2 timmar innan han börjar sin "morgonklubb".

Har nu flera dagar varit vaken en gång i timmen mellan 04.30-07.30 och halvhjärtat signalerat om mat. Jag skriver halvhjärtat för i morse bestämde jag efter matningen kl 5 att han INTE skulle ha mat förrän kl 7.
Alltså vagnade jag till och från under den tiden. Det krävdes bara 5-6 drag med vagnen för att han skulle sluta gnälla och sedan var han ganska lugn i 20 min innan han gruffade en bra stund innan han blev missnöjd och jag vagnade. Han blev aldrig upprörd (så jättehungrig kan han väl inte ha varit

) och plötsligt slumrade vi båda till och klockan var 7.30.
Då var han hungrig och åt två omgångar + toppfyllning efter umgänge.

De dagar jag har matat honom en gång i timmen där så har han fortsatt att äta lite var gång och det känns som om vi inte fått riktig morgon förrän fram emot 9-10 och kunnat haka på standardmodellen. Passar dåligt med våra och storebrors vanor.
Har mina betänkligheter över att vagna honom när han är så liten... Det kan ju vara dags för 3-veckorsökningen för mjölken snart men jag tänker att han borde kunna undvara de där 2-2,5 timmarna på morgonkvisten då han är fullmatad på dagtid.
Rätt eller fel tänkt
Smekmånaden är ju snart över och då måste ju nattmålen fungera bättre.
Han verkar äckligt proppmätt (och TRÖTT

) när jag trugar där mitt i natten men uppenbarligen kan han ju inte vara det eftersom han knappt anser sig klara 2 timmar sen?
Vad kan jag göra? Lägga honom på kalla korkmattan på rygg?

Eller bara hoppas att det löser sig självt?

Hur viktigt är det med mörkläggning redan nu? Vi bor lite trångt och Simon har det enda sovrummet - ensam än så länge

. Vi har bara vanliga persienner vilket gör att det bara blir skumt, inte mörkt.