syskon som sover i samma rum?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
malla

syskon som sover i samma rum?

Inlägg av malla »

Jag undrar om någon har erfarenhet eller tips när barnen ska sova i samma rum? Har en 2½ åring och en 6 månaders som båda har gjort kuren, men nu är det dags att flytta ut lillan ifrån vårat rum..ska man dela av rummet på något sätt med ett draperi eller så? Som sagt alla tips är välkomna!
Stolt 2 barns mamma till Neo f?dd 020707 och Liv f?dd 040618 Har genomf?rt kuren p? b?da barnen vid 5 och 2 m?naders ?lder.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det ska inte behövas någon avskärmning (däremot mörkt i rummet och lite ljus utanför dörren på glänt) 8) Presentera nyheten som en härlig happening, som alla bara är sååå glada för och som är alldeles naturlig och självklar och en skön tillgång för alla :sleep:

Blir det liv i luckan (ingen utvärdering förrän efter tidigast en vecka :!: ) kan du till nöds skärma av, men inte nu och inte först. (Jag har aldrig gjort det.) Med ramsan drar du båda över en kam, om det skulle behövas.

Sov så gott, alla :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

När Clara var 2,5 år, och Ida var 5 månader flyttade vi ihop dem, efter avslutad shn-kur med Ida.
Så det är ju precis i samma ålder. :D

Under dagen lät jag Clara vara med och göra i ordning Idas säng.
Och sa med spänning och glädje i rösten att "Inatt ska Ida sova inne hos DIG, DET blir mysigt!" (du vet, det där "i en akt av självklarhet" :wink: )
Hon "hängde på" som attan, och var helt till sig av glädje och spänning över detta nya! :D

Jag har inte skärmat av mellan dom, men dom sover i varsin ände av rummet.
Samma läggningstid, är att rekommendera.

Lycka till, detta kommer gå jättebra! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
malla

Rapport när syskon sover i samma rum!

Inlägg av malla »

Tack kära ni för tipsen!
Det har nu gått lite över en vecka sedan lillasyster flyttade in till storebror.
Vi talade om att nu ska lillasyster sova inne hos dig i erat rum och han fick hjälpa till med att bära in sängen bädda osv.
Första natten var lite orolig men sedan har det funkat utmärkt!
Skulle faktiskt vilja påstå att de sover bättre tillsammans.
Härom kvällen så trilskades lilltjejen lite vid läggning så att jag fick använda magstödet lite mer vid ramsandet, efter bekräftelsen kunde jag höra att storebror viskade: Mamma sa natti Liv, sov så gott, inte skrika. :heart:
Som sagt tack för tipsen! \:D/

Kramar Malin
Stolt 2 barns mamma till Neo f?dd 020707 och Liv f?dd 040618 Har genomf?rt kuren p? b?da barnen vid 5 och 2 m?naders ?lder.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad bra!!! :D :D :D

Jag hör att Clara ibland ramsar Ida också :wink:
Mysigt! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"