Halloj på er!
Jag har varit borta litegrann från Forumet ett tag, och upptäcker att jag nu hör till denna tråd, med äldre barn! Oj! Vad tiden går!
Jag kurade Neo i vintras (mars), han var då ca 8 månader och jag var urless på att vakna hundra gånger per natt. Efter en del strul föll det på plats och det mesta fungerar klockrent. Nu till det som oroar mig. Neo skall om en månad börja inskolningen på dagis. Han kommer då att vara 1 år och 3 månader. Hans tider har nu sett ut som följer:
6.30 Morgon, amning
7.30 Frukost
9.15 Morgonlur (liten slurk välling eller nyponsoppa innan) 1,5 timme
12.00 Lunch
14.00 Eftermiddagslur (samma som ovan) 1,5 timme
16.00 Mellanmål (gröt, lite bröd)
17.45 Middag
19.30 Kvällsmål (Gröt)
Det som är annorlunda med detta dagis, är att de sover INNAN lunch, och jag vet inte hur jag ska få till detta. Har prövat att dra ut på morgonluren, men vid 9.30 är han helt förbi av trötthet, min lilla älskling.
På dagis skall det alltså vara en lur per dag och den är mellan 11 och 13. Inskolningen kommer att ske mellan 10 och 11 på förmiddagen, mitt under hans nuvarande morgonlur alltså. Dagispersonalen har sagt att det inte gör något om han i början vill sova två gånger, men jag fattar inte hur jag skall få till det heller. Har ni några tips? När började era barn sova en lur iställer för två? Börjar känna mig deperat.... Tusen tack på förhand!
Börja dagis med helt andra rutiner...
Börja dagis med helt andra rutiner...
Min lilla älskling heter Neo och är född 2005-05-26. Han är min pärla, men väldigt envis, han måste ha det efter sin pappa 
Kurade med start 19/2-05.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Nej, faktum är att jag blev så orolig och tveksam efter att ha varit inne på forumet igår att min man och jag började diskutera om vi åtminstone kan trixa ihop det med att båda går ner i tid, min man jobbar natt istället, mormor och morfar, farmor och farfars hjälp osv. Lite orolig att det blir rörigt för Neo bara, vad tror ni?
Tack snälla för så snabbt svar!
Tack snälla för så snabbt svar!
Min lilla älskling heter Neo och är född 2005-05-26. Han är min pärla, men väldigt envis, han måste ha det efter sin pappa 
Jag tror det blir bra mycket mindre rörigt för Neo om hans flock tar hand om honom och han får ha kvar sitt gamla trygga schema än att börja på dagis med nya människor, en ny flock och ett nytt schema.
Så trixa på ni så löser ni det nog så Neo kan få vara kvar i sin flock länge till.
Kram Susan
Så trixa på ni så löser ni det nog så Neo kan få vara kvar i sin flock länge till.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, igår kväll satt vi och planerade igenom hur det skulle funka. Det blir en hel del jobb, men det är det helt klart värt. Så vi har bestämt oss för att vara hemma omlott i höst (min man jobbar skift). Jag är så glad och njuter av min semester nu istället för att må dåligt över att lämna bort Neo! Tack för stödet!