Hej
Kan du inte helt sonika ta din lille kille och lägga honom. Farfar ( eller ngn annan) lär väl inte ta honom ifrån dig om du går iväg. Vad är det värsta som kan hända
Du måste helt enkelt visa vem som bestämmer inför din släkt om inte annat för sonens skull. Även om det är jobbigt får du ta den striden. Jag tycker inte du behöver ge dig in i långa resonemang om varför, bara berätta att det här funkar för er.
Jag brukar undvika att prata i termer om schema osv om jag pratar med någon som inte alls är insatt alt extremt jobbig motståndare till metoden. Ibland säger jag t om att Vega är sig egen lilla klocka som visar att hon är hungrig och trött på bestämda tider ungefär. Om någon säger emot- hon ser inte alls trött ut- brukar jag svara. Får hon inte sova nu blir hon övertrött senare- jag som är mamma vet bäst hur Vega fungerar 8) ....Det sista brukar faktiskt många ha svårt att säga emot...
En del tycker kanske det är fegt att inte ta strid- men jag tycker faktiskt inte man ska behöva rättfärdiga sig hela tiden om man inte orkar. Jag vet att AW har skrivit någonstans att att hon brukar svara de som bättre vet hur man ska sköta sitt eget liv

- jaaa det ska jag tänka på eller -du har säkert helt rätt- och sedan göra på sitt sätt ändå.
Usch jag blir jätteirriterad på människor som inte respekterar andras vilja/val

Det är därför jag reagerar så starkt.
Lycka till
Linda