Håller mentalt på att förbereda mig men är inte riktigt däe ännu. Ska vänta tills han är drygt fem veckor då han kom 9 dagar tidigare än beräknat. Har ni tips. Hur gick ni tillväga vagning eller buffning?
Vore jätteglad för lite peppning och goda råd!
Kram
Sullan
Tips från er som har kurat enmådaders bebisar
Tips från er som har kurat enmådaders bebisar
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
-
Nancy
Hej Sullan
Jag undrar om du inte blandat ihop begreppen en smula...
"Kura" är för större bebisar (från fyra månader) med riktigt stora sömnproblem. Din lille son är ju bara en månad
Vad jag kunde utläsa av din förra tråd så håller ni på att arbeta in standardmodellen.
Fortsätt så
håll programpunkterna i standardmodellen efter bästa förmåga (gör inget om det blir tokigt nån gång, nya tag nästa omgång bara
)
lägg honom på mage i vagnen med det nyinköpta larmet
vagna vid behov
anteckna gärna hur sonen äter och sover, dessa anteckningar använder du då du vid ca 2 månaders ålder gör ett mer fast schema
var sak har sin tid. Tillåt er att upptäcka varandra och visa sonen den värld han fötts till.
Grattis till din lille son

Jag undrar om du inte blandat ihop begreppen en smula...
"Kura" är för större bebisar (från fyra månader) med riktigt stora sömnproblem. Din lille son är ju bara en månad
Fortsätt så
Grattis till din lille son
Hmm, jag uttryckte mig lite fel....
Jag menar att slopa det ena nattmålet. Han äter två eller tre ggr per natt. kura är ju som du säger för större bebisar.
Tack för ditt svar!
Sullan
Tack för ditt svar!
Sullan
-
Nancy
Hej igen
Har ni fått in standardmodellen ordentligt
Mitt råd är annars att fortsätta så ett tag till och se om inte sonen förlänger sin natt av egen maskin. Berätta gärna mer om hur det går så tror jag säkert att någon kan råda dig lite mer
(Det är också bra om du håller dig till samma tråd gällande aktuell situation. Läsaren får då större chans till bakgrund och du större chans till svar
)
Hälsningar från Nancy
Har ni fått in standardmodellen ordentligt
(Det är också bra om du håller dig till samma tråd gällande aktuell situation. Läsaren får då större chans till bakgrund och du större chans till svar
Hälsningar från Nancy
Låter som en bra idé..
att fortsätta att jobba in standardmodellen ett tag till. Han har börjat sova tretimmars pass ialla fall vissa nätter. Jag berättar gärna hur det går.
Ops
tänkte inte på att det var samma tråd.......
Ops