Fortfarande struligt!

Skriv svar
Tina-Stina

Fortfarande struligt!

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Ja, vi har fortfarande inte kommit iordning med tjejens läggning.. :(
Fortfarande mycket argt skrik och sista dagarna nästan hysteriskt! :(
Skrattet till gonattet och ner i säng är helt ok...tills jag( eller pappa) börjar gå ut ur rummet. Då börjar det..Mamma! Maaammmmaaa! Flänger av täcket, skriker OPP!!! OPP! Och sedan bara stegras det. Vi ramsar på som vanligt, inne emellanåt och lugnar..funkar, men när vi går ut igen börjar det om.
Vad gör vi för fel? Hur får vi ordning på det? Som det är nu skriker hon ju sig nästan till sömns! :cry: Det är ju inte så det ska vara.. :cry:
Förstår att det är en vargflock inne i rummet, men vi lyckas inte jaga ut dom!
Tacksam för hjälp!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Mitt största tips är att BACKA!

Gör som ni brukar med läggningen. Gå ut med ramsan som vanligt, men tveka inte det minsta, ens i tanken att hon inte skulle ligga kvar och sova lugnt.
Låt henne sedan vara. Så länge ni "står ut". Gör något annat så att hon hör att ni inte behöver ha tid med henne - det finns inga vargar att oroa sig för helt enkelt. När ni känner att nu måste jag gå in så kläm till med en pangramsa som skulle få grannarna att lägga sig och sova direkt. Alltså ingen liten söt godnattvisa utan med kraft från magen tala om att nu ska hon sova, punkt slut.
Då tror jag att lägger hon sig ner och somnar så smånignom i pur förvåning - och lättnad över att få ett konkret svar.

Om inte så låt henne vara igen, tills hon antingen somnar eller bryter samman och ber om hjälp - alltså inte skriker argt. Då går du in, lägger ner, häller solfjäder tills hon är helt lugn och sömntung. Inte ett ord från dig, utan bara lugna, trygga men fasta händer över ryggen och rumpan. När hon nästan somnar så gå ut och ramsa tyst en eller två gånger. Men det är återigen bara om hon verkligen ber om hjälp och ska bara göras EN gång på en kväll.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"