Som ni läst innan hade jag regelbundna samandragningar...den 5 e
dom fortsatte och vid 22 .30 ca åkte vi till BB. Min mamma som kommit för att passa min dotter tyckte inte det såg ut som att jag behövde åka in..Tyckte det var för tidigt..för att jag andades så bra genom dom
Och jag var välldigt osäker själv på om jag skulle åka..för så här var det ju inte sist
Satt och skratta i taxin in..chaffören tyckte jag var cool" ..
På BB mötte jag upp min vän som skulle hjälpa oss och få uppleva en förlossning..
Undersökning: öppen 6 cm
fick komma till förlossningsrum som för övrigt var samma rum jag födde dottern i..
Så där satt jag och andades genom varje kontraktion..medans vän och sambo höll koll på ctgn/värmde vetekuddar om vartannat till magen /peppade mej och påminde mej om avslappning..Allt var riktigt trevligt..och inte kunde ngn tro att jag skulle föda barn mellan kontraktionerna.. 8)
i slutet tog dom hål på hinnan och krystvärkarna kom fort , andades igenom så många det gick då flämtandningen in genom näs/ut g näsan kom aotomatiskt..hade bara nu i slutet på graviditeten tränat in g näsa/ut genom mun ..men den kunde jag inte göra så fort som det behövdes så den andra kom så passande
krystning gick på 10-15 min Behövdes inte sys och pojken var såklart UNDERBAR han kom 03.45
Det som var smärtsamt under min förlossning var när bm undersökte hur öppen jag var..
Och det som jag var missnöjd över är att vid krystningen stod jag på knäna och när krystvärken kom hade jag inget att hålla mig i så jag kände att jag tappade kontrollen där men fick hjälp att hänga"hålla i sambon och vännens händer till slut..
var pigg och klar hela förlossningen..och hade kraft ända in i slutet(tack vare att jag satt som jag gjorde och kunde slappna av bra)
Är super stolt och glad över mig själv...och får även säga att min sambo och väns hjälp var oerhört viktig..
Hoppas få höra att alla ni andra fött och att det gått bra kram på er så länge