förlossningsberättelse fr t.p

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
T.P

förlossningsberättelse fr t.p

Inlägg av T.P »

Hejsan alla..min vän tina-stina har skvallrat ser jag :wink: att en pojk kom igår !! :D vikt : 3890 51 lång mkt hår :D

Som ni läst innan hade jag regelbundna samandragningar...den 5 e
dom fortsatte och vid 22 .30 ca åkte vi till BB. Min mamma som kommit för att passa min dotter tyckte inte det såg ut som att jag behövde åka in..Tyckte det var för tidigt..för att jag andades så bra genom dom :wink:
Och jag var välldigt osäker själv på om jag skulle åka..för så här var det ju inte sist :? denna gången hade vi ju roligt mellan kontraktionerna..
Satt och skratta i taxin in..chaffören tyckte jag var cool" .. :lol:
På BB mötte jag upp min vän som skulle hjälpa oss och få uppleva en förlossning..

Undersökning: öppen 6 cm :D då hade jag inte åkt in i onödan!!
fick komma till förlossningsrum som för övrigt var samma rum jag födde dottern i.. :lol: Fixade i ordning sängen så jag satt/låg halvsittandes och med kudde under knäna..slappnade av bäst i denna ställning..sa till bm att jag ville ha ctgn på kopplad..vilket hon tyckte var konstigt.. :roll: hon tyckte jag skulle vara uppe och gå... jag blev lite irriterad ! Men har man övat på ngt i 5 månader och är helt säker på hur man vill ha det så är det tröttsamt att höra hur man borde göra!! Hon hade ju faktiskt läst min lapp med önskemål!! Så jag satt kvar i samma ställning..förutom när jag skulle upp å kissa och kände då att gå ,kanske skulle det snabba på förlossningen men då skulle den inte bli smärtfri. jag spände mej onödigt mkt av att stå..
Så där satt jag och andades genom varje kontraktion..medans vän och sambo höll koll på ctgn/värmde vetekuddar om vartannat till magen /peppade mej och påminde mej om avslappning..Allt var riktigt trevligt..och inte kunde ngn tro att jag skulle föda barn mellan kontraktionerna.. 8) :D
i slutet tog dom hål på hinnan och krystvärkarna kom fort , andades igenom så många det gick då flämtandningen in genom näs/ut g näsan kom aotomatiskt..hade bara nu i slutet på graviditeten tränat in g näsa/ut genom mun ..men den kunde jag inte göra så fort som det behövdes så den andra kom så passande :D
krystning gick på 10-15 min Behövdes inte sys och pojken var såklart UNDERBAR han kom 03.45 :D :heart:

Det som var smärtsamt under min förlossning var när bm undersökte hur öppen jag var.. :evil: som tur var bara 2 ggr hon var riktigt hårdhänt :evil:
Och det som jag var missnöjd över är att vid krystningen stod jag på knäna och när krystvärken kom hade jag inget att hålla mig i så jag kände att jag tappade kontrollen där men fick hjälp att hänga"hålla i sambon och vännens händer till slut..
var pigg och klar hela förlossningen..och hade kraft ända in i slutet(tack vare att jag satt som jag gjorde och kunde slappna av bra)
Är super stolt och glad över mig själv...och får även säga att min sambo och väns hjälp var oerhört viktig..

Hoppas få höra att alla ni andra fött och att det gått bra kram på er så länge
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

Måste bara tillägga ett STORT tack :) till vår kära Anna W som tipsar om "att föda utan smärta" boken och som beskriver den så bra i Barnaboken
barn födda 04/06/08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis, grattis TP :D :heart:

Vilken helt underbar förlossning :!: Och lyckos vänninan som fick vara med, henne har du ju också gett ett minne för livet :lol:

Såklart gossen är underbar, har du något namn till honom än :?:

Må nu så gott, njut av sonen :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Grattis :D
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D GRATTIS :!: :!: :!: Vilken lycka :heart:

Och vilken UNDERBAR förlossningsberättelse - TACK :heart: för att du delade med dig - du kan tänka dig vad det betyder av uppmuntran, glädje, tillförsikt och tillit för alla dem som ligger i startgroparna :lol: och för alla dem som alldeles just börjat träna :lol: :lol: och för alla dem som precis fått veta att de är gravida :lol: :lol: :lol:

Det är inte mig du ska ge äran på något vis i världen, för det är DU som har gjort jobbet - och de som var med dig - och du har gjort det suveränt. Du gav det lilla barnet den allra bästa tänkbara start i livet :!: :lol:

Men jag blir förstås alldeles väldigt lycklig ändå över att litegrann ha fått vara med på ett hörn och jättestolt över att du tackar mig för det :oops:

"Du ska föda dina barn i smärta" (enligt Bibeln) sas av karlar... som inte visste bättre :roll:

Du vet bättre. Ditt lilla barn vet bättre :lol:

Å, vad jag är lycklig för din och allas er skull, och för min egen :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Fantastiskt att läsa STORT stort grattis till ditt suveräna profylaxarbete, och till sonen!! :D :D :D

En liten förfrågan:
Skulle vi inte kunna samla alla våra positiva profylax-förlossningsberättelser under en sticky :?:
Då kan alla gravida läsa, och bli uppmuntrade att träna!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Grattis T.P!! :D

Härligt att läsa, jag får rysningar! Det är så underbart!
Stor kram
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
kokos

Inlägg av kokos »

Läste din förlossningsberättelse och det var nästan så jag fick rysningar eftersom den är så otroligt lik min egen. Kändes som att uppleva allt igen. Så mycket glädje och tillförsikt och kämpaglöd. Det är härligt att möta sitt barn på det här sättet.

Stort grattis till er pojke! :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D GRATTIS :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Lena

Inlägg av Lena »

Vilken underbar läsning :!: Stort grattis :!: :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Grattis T.P. :!:

Vi lyckades tydligen pricka in samma dag också. :D

Stora kramar och lycka till!
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
carin73

Inlägg av carin73 »

Och så kom han till slut! :wink: Stort grattis och bra jobbat! =D> :wink:

Typiskt när man inte kan få den servicen man behöver och vill ha en sådan dag. :twisted: Det viktigast var ju att du och sonen mådde bra och det verkar ni ha gjort!

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
beccisen

Inlägg av beccisen »

Grattis till underverket och tack för en fin berättelse :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Jättegrattis till gossen T.P. ! :D
Vilken fin förlossning ni fick, härligt att du kände dig så säker att du kunde motargumentera. :roll: :thumbsup:
På förhand hade jag heller aldrig trott att jag skulle vilja ligga så passiv men det ÄR ju egentligen inte så konstigt. LITE svårt är det ju att slappna av om man STÅR på benen :lol: och avslappningen är ju verkligen a och o här.

Kram på er!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Stort grattis även från mig! Bra jobbat, tjejen! Så många bebisar det har ploppat ut här i dagarna! Nog är det konstigt, men jag tröttnar aldrig på förlossningsberättelser...! Njut nu stort av båda barnen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"