Hon har glömt bort sin tumme...inte bra tycker mamma! T

Skriv svar
Lovis

Hon har glömt bort sin tumme...inte bra tycker mamma! T

Inlägg av Lovis »

Hej!

Efter en lång rad förkylningar efter varandra så har Ingrid glömt bort sin tumme. Hon har ju inte kunnat använda den på länge. Istället för sin tumme så sjunger Ingrid ÖÖÖÖHHH.. :D
Det låter ju kanske som frid och fröjd men hon vaknar för tidigt på mornarna nu och även på middagsluren och kan inte trösta sig/somna om. Innan var det pang bom knäpptyst när vi la henne men det tar också väldigt lång tid för henne att somna nu.
Jag ska se över tiderna också (hon sover två lurar idag, totalt 14 tim per dygn) men det känns tidigt att bara ha en dagslur redan.
Jag vill ändå att hon ska ha sin tumme!! Någon som varit med om liknande? Har försökt trycka in tummen i munnen :oops: för att hon ska komma på att den är gó men hon blir såklart skitförbannad.

Kram
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Hon har glömt bort sin tumme...inte bra tycker mamm

Inlägg av annawahlgren »

Lovis skrev: Har försökt trycka in tummen i munnen :oops: för att hon ska komma på att den är gó men hon blir såklart skitförbannad.
:D Kära nån, skulle tro att du också skulle bli skitförbannad om någon kom och tryckte in din tumme i munnen på dig :roll: eller, för att tala vuxenspråk, tog boken ur händerna på dig, släckte lampan åt dig och vältrade över dig på sidan, för sidan brukar du ju sova på och den är ju så go 8)

Låt lilla älsklingen vara i fred :!:

Det är ramsan som gäller. Och den ska vara i ordets sanna bemärkelse betryggande. Glad, småhurtig, självklar, punktsättande.

Låt den arma ungen ha sin tumme där den sitter :lol: Behöver hon den, använder hon den.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lovis

Inlägg av Lovis »

Haha, nu inser jag hur det med intryckande av tumme lät! Det sker dagtid när hon är vaken och pigg.
Tänkte att det skulle gå upp ett ljus :idea: för henne....
Men, det verkar vara end of tumme här. Egentligen rätt så bra såklart!
Då har hon ju löst framtida "sluta med tummen"-projekt redan nu.
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jösses, skulle tummen in när hon var vaken och pigg :?: :!: Ännu värre, får jag säga :roll:

End of tumme, alltså. Bra :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"