Behöver bara lite pepp... tror att jag gjort bort mig..

Skriv svar
Linalus

Behöver bara lite pepp... tror att jag gjort bort mig..

Inlägg av Linalus »

Min lilla kille är 4 månader och har sedan start varit ett barnaboksbarn.

I natt så skulle vi dock införa sova 11 timmar i egen säng, eget rum utan napp med ramsa och påbörjade därför en liten kur. Han har innan alltid sovit i vagnen och har sovit bra på nätterna men vaknat under vargtimmarna. Nu skulle han alltså sova mellan 20-07. Vi trodde det skulle bli mycket stoj kring nattningen utan nappen men till vår glädje tog det endast 20 min och det verkade som han lyssnade på ramsan direkt. Allt var frid och fröjd och killen sov ända fram till kl 06 då jag ramsade och han somnade om. vaknade igen kl 06.30, ramsa somna om... Sen vaknade han vid 06.50 och jag tänkte sturskt att han gott kunde vänta till 7.... VE OCH FASA, sonen skriker upp sig som ALDRIG förr och lät riktigt ledsen... hulkade och grät (inte skrek) Jag buffade, ramsade, buffade, ramsade men kunde inte riktigt trösta honom. KLockan 07.10 tog vi ett något förhastat beslut och tog upp honom när han var tyst efter att jag buffat (men fortfarande höll handen på honom) men han var forfarande ledsen... Pappan stormar in och tänder och tjoar varpå vår son skriker igen. (inte länge... men ändå...)
Efter en så framgångsrik natt var det riktigt trist med ett sådant slut och jag fruktar nu att jag förstört lite! Hur ska jag gå tillväga inatt tycker ni? Fortsätta som tänkt? (att ramsan ska ta över och bara buffa, lägga tillrätta i nödfall) Eller?
Åh... att man ska va så dum. :shock:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag ser inte att ni gjort bort er helt.
Bra att göra morgon när han är tyst. Det bästa är ju att han sover, det viktiga är att inte "rädda" honom och det upplevde jag inte att ni gjorde. Ni lugnade och tog upp.

Det jag reagerar på i ditt inlägg är att du skriver att du inte kan trösta honom. Ändra vokabulär. Han är inte ledsen och förtvivlad. Han är arg och irriterad över vad det kan vara - att det inte är morgon eller att han inte kan komma till ro.

Lugna honom! Det känns som att ni blir mer och mer stressade när han skriker. Det är inte kostigt men en stor bov. Han behöver ert lugn för att själv kunna bli lugn. Känn efter i magen hur du känner när du buffar/ramsar. Känner man sig stressad är det svårt att förmedla lugn.

Lite att fundera på.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj! :D

Jag förstår precis hur det känns när man "tror" (inbillar sig? :wink: ) att man förstört allt... Ibland är det svårt att tänka klart! 8)

Ger dig vår tråd till inspiration -
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/view ... hp?p=37663

Lycka till!
/Fjällmor
Linalus

Hej och tack!

Inlägg av Linalus »

Hej och tack för svaren...

Kan säga att nu verkar det som den lille sover sina nätter som en prins och vaknar med ett stort leende på morgonen. Jisses vilken härlig syn!

Nu är det mer dagslurarna som strular lite... Han ligger i vagnen nu. Kan man lägga honom i sängen även på dagen. Han gör vilda protester på dagarna men somnar inom 15min... Vagnar högst två omgångar (kort) och väntar och ramsar... Brukar det vara mycket protester på dagarna??

tack L
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, LO :wink: :D Tack, Fjällfolket :wink: :D

Villka underbara resultat :!: Gläd dig, beröm dig :D Annars gör jag det :lol:

Och så spar vi på otåligheten, tack :roll:

Trafiken på morgonkulan gjorde ju ingen människa glad så sluta med det. Läs och lär av LO och se gärna också "Tips på vägen" om tidiga morgnar, om och när det nu skulle behövas.

Dagslurarna kommer. Håll tiderna. Ta det lugnt. Överarbeta inte :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Linalus

Tack....

Inlägg av Linalus »

För svar och pepp. Vi är så himla glada över nätterna!!

Dagarna funkar ännu inte... Men vi håller hårt i trådarna och väntar på att även det ska funka.

SÅÅÅÅ tacksam för era svar (=tid).
:heart: :heart: :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"