Åh, tack för alla tips och erfarenheter!
Jag hade nog funderat lite på en Bumbo men ville höra mig för lite om andras erfarenheter i ämnet! Tror att en sådan skulle passa herrn fint, han gillar att vara med!

Bara sedan jag skrev in min fråga har han blivit ännu stadigare och nu är ryggen rak och huvudet högt - bara balansen som saknas...
Det där med bärsjal testade vi så fort han skulle ut och gå första gången med oss och hunden, då han var för liten för babybjörnselen.Tyvärr gillade han inte den lika bra som vi

Så fort han blev stor nog att uttrycka åsikt med emfas - gjorde han det. (Har en kompis som använder selen jämt och trodde så klart att det passade även vår son.) Han ogillar starkt att bli fasthållen, selen funkar ok då han kan röra armar och ben fritt. Men jag har halvdålig rygg och bära 6,5 kg på höften eller i selen under längre tid tror jag inte vore så lyckat....
Det där med att ligga på mage går finfint - i några minuter åt gången många gånger per dag. Han blir ju så frustrerad av att inte komma framåt... Undrar var detta ska sluta

Själv började jag gå vid 10 mån och brorsan vid 8 så vi får väl se om han brås på "min sida" och då har vi fullt upp framåt jul!!