Jag har haft sammandragningar (sd) både under förra graviditeten från v20 och i denna graviditeten från ca v16. Det är helt ok och de är bara jobbiga för att man tappar andan lite och får stanna upp. :-&
Det jag är lite orolig över nu är att jag tydligen åkt på rätt rejäla förvärkar (fv) med. Har alltid trott att sd och fv varit samma sak. :-k
När jag var hos bm sist så kändes det inte som hon tog mig på allvar när jag sa att de gör ordentligt ont och att jag måste stanna upp totalt och "förlossningsandas" samt att jag vaknar av fv på nätterna. Hon sa bara " jo det kan man ju ha, men det är ju inget som gör ont och det är många som har det".
Då började jag fundera ordentligt, för de gör riktigt ont och de är precis som värkarna i öppningsfasen fast inte lika kraftiga. Känns som när det satte igång för förlossning förra gången. Dessa fv jagf har nu lägger dock av efter några minuter. Bm sa att det var ok så länge de inte håller i sig en timme eller kommer regelbundet. Verkade som hon idiotförklarade mig lite då det ju syftar på att förlossningen satt igång ](*,)
"Min" bm hade semester så jag fick en annan som inte känner mig och kanske trodde att jag är en sån som "gnäller" (vilket inte är fallet)
Bör jag oroa mig?
Är det vila som gäller?
Kan jag öppnas tidigare av detta? Jag är i v31 nu.
SKa jag kontakta mvc igen för en undersökning?
Finns det någon annan där ute som varit med om samma sak?
Detta blev väldigt luddigt, men har svårt att få fram problemet riktigt. :-k Fråga om det är något oklart.
Jättetacksam för svar
mvh Rebecca