Dåliga nyheter

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Dåliga nyheter

Inlägg av Tilda »

Hej,

Ja, dåliga nyheter har jag. Fick missfall igår :cry: Var gravid i v 13 men så gick det tyvärr så här...

Det var en tragisk upplevelse. Hade ganska mycket smärtor och psykiskt är det ju också påfrestande.

Det känns så orättvist just nu. Har inte haft lätt att bli gravid, har båda gångerna fått hormoner till hjälp. Nu hade vi försökt i ett år. Blev så lycklig då jag äntligen blev gravid. Och nu är jag inte mera. :cry: Jag vet att många har det mycket svårare, och kanske aldrig kan få egna barn. Så jag är så lycklig över det att jag redan har ett underbart barn.

Så får se om det blir fler barn. Tänker inte ge upp hoppet än, fast det just nu känns svårt.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Usch vilken skit.
Det är inte kul. Låt det ta tid och tillåt dig att vara ledsen och besviken. EFter ett tag kan ni fundera på om/hur ni ska gå vidare.

Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Sänder en massa varma kramar som lite tröst på vägen.

Kram Susan :heart:
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:cry: Så ledsamt,Tilda... Alla förhoppningar och drömmar, och så blir det inget. Jag har också varit där, två gånger, och säkert de allra flesta andra här också, och det är en sorg - tillåt dig att känna det..:cry:

Ta nu hand om dig,
många kramar Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:cry: Är så ledsen för din/er skull Tilda.

Varm kram från Nancy :heart:
Lena

Inlägg av Lena »

Det var väldigt tråkigt att höra :cry: Ett litet liv som inte fick chansen. En stor sorg och bedrövelse som ni måste landa i. Önskar att jag kunde finna ord...
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
nina80

Inlägg av nina80 »

Usch vad tråkigt! Hoppas ni lyckas snart igen...
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
Cecilia_S

Inlägg av Cecilia_S »

Hej Tilda,

Det är förfärligt tungt, särskilt när man har försökt ett tag :( . Jag hade själv svårt att bli gravid, höll på i många år och gjorde flera IVF bland annat. När du känner dig redo att gå vidare kan jag ge dig ett tips. Prova akupunktur. Själv gick jag i fem dagar hos Dr Nie/Shanghai Akupunktur i Stockholm. Hon är fantastiskt skicklig och har hjälp många. Jag blev gravid direkt.

Akupunkturen hjälper bla kroppen att få balans i hormonerna, fråga mig inte hur det funkar :wink: . Väl värt ett försök!

Hoppas du mår bättre snart. Jag håller tummarna för dig.
Mamma till Stella :heart: , f?dd 20 oktober 2005. Litet "Barnaboksbarn" fr?n f?dseln!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Tilda,

usch, jag vet hur pissigt du mår just nu!!! Har själv haft två missfall efter mååånga försök att bli gravid och med hormorner till hjälp. Kan tyävrr inte säga något som piggar upp, mer än att jag tänker på dig och skickar dig en stor kram.

/Pea
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så ledsamt, så ledsamt :cry: Jag tänker på dig och er och önskar er nytt hopp, ny glädje.

Det står absolut en liten ny person på tur :!:

En del vänder innan de kommit fram. Det lär ska finnas någon mening med det också :cry:

Var så ledsen som du är och så tom, men måtte du ändå aldrig känna dig ensam :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Tack alla ni underbara för tröstande ord. Det värmer :heart:

Det känns bättre nu. Har kommit över den värsta chocken och besvikelsen. Jag tror också att det finns en mening med allt som händer. Även tråkiga saker. Allt förstår man inte. Inte genast i alla, men kanske nångång.

Nu ska jag njuta av sommaren, semestern och min underbara familj. Jag får vara så lycklig över min härliga man och min alldeles underbara son.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Sänder dig kramar och en önskan om en skön sommar, trots allt!

Njut dagen och familjen! :heart:

Och som Anna skrev: Låt det ta tid.

Stor kram! :!:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
fjällström
Kontakt:

Inlägg av fjällström »

Tappa inte hoppet!!
Vi hade försökt få barn i två år, gick & väntade på utredning när jag så äntligen blev gravid! Mådde toppen & var ju världens lyckligaste :D Så i v 16 fick jag fruktansvärt ont i magen varpå vi åkte in på akuten. Där gjordes ett ultraljud som visade att fostrets utveckling stannat i v. 9-10. Två skrapningar följde på detta + en enorm tomhet & sorg :cry: Vi som hade kämpat så länge för detta barn...
Men så efter bara några månader så var jag gravid igen :!: Mådde även denna gång bra kroppsligt, men hade under hela grviditeten en enorm ångest för att nåt skulle gå snett även denna gång :? Men allt gick bra och så kom lilla Sara till oss :wink: Kan så här efteråt tänka att om det inte skulle ha gått snett första gången, jag då hade vi ju inte haft vår underbara Sara :!:

Det finns en mening med allt som händer :wink:
Kämpa vidare!
Kram Maria
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"