Mormor har blivit sjuk och har inte möjlighet att vara barnvakt då hon varje dag måste besöka sjukhuset. Min man har fått ändrade arbetsuppgifter och kan inte flexa på samma vis som tidigare, och nu har vi ingen annan utväg än att sätta barnen på dagis. Storplutt fixar det då han tidigare varit hos dagmamma. Lillplutt 1 år däremot har inte någon erfarenhet av dagvård. med den tid jag måste ha för att resa mellan dagis och jobbet så kommer barnen att bli på dagis 6 timmar per dag 4 dagar i veckan.
Eftersom vi inte har ekonomisk möjlighet att jag skulle vara hemma längre så är detta den lösning vi har.
Jag vet att lillplutt är trygg i sig själv, dagis gruppen består av 8 barn varav ett av barnen är storplutt och tre vuxna . Men jag vill höra andras erfarenheter av dagis. Jag vet att Anna förespråkar att så små barn inte ska vara på dagis, men om man inte har ett annat alternativ? Finns det någon där ute som har goda erfarenheter av dagis vid späd ålder? Behöver lite hjälp att jaga bort lite vargari nför dagisstarten om tre veckor.
Kram
Krumeluren