Mörkläggning vs frisk luft?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Renee

Mörkläggning vs frisk luft?

Inlägg av Renee »

Hur löser ni kombinationen mörklagt rum och frisk luft (typ öppet fönster)??? Hur jag än funderar kommer jag inte på nån smart lösning. Antingen blir rummet mörkt men inte mkt frisk luft slipper in genom fönstret på glänt eller så tillåts luften komma in med lätt fladdrande mörkläggningsgardin som följd :arrow: spännande ljuseffekter i hela rummet :roll:

Dessutom efterlyser jag tips på mörkläggning av vagn med samma tema: hur göra vagnen mörk och tråkig att ligga och titta i om man vaknar - samtidigt som man undviker bastu och dålig luft för lilla älsklingen nar han/hon sover ute?
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Renee!

Vi har fönstret på glänt natt som dag och har en mörkläggningsrullgardin(oj vilket långt ord..). Det gör att vi kan ha öppet och det blir ändå mörkt. Vi tejpar även lite på sidan så det inte "sipprar" in så mkt ljus.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
heltor

Inlägg av heltor »

Hej,
Klistra självhäftande kardborrband på väggen och sätt fast dito på kanterna av rullgardingardin/mörkläggningstyg. Då glipar det inte även om fönstret står på glänt. Har du vita väggar och vit kardborre så syns kardborrebandet förvånansvärt lite.
Så gör vi och det funkar super. Åker vi bort tar vi ibland med mörkläggningstyget och extra kardborre som vi klistrar upp.
/Helena
Helena
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
Mule

Inlägg av Mule »

Hej!

Vi har samma bekymmer. Just nu har vi rullgardinen nere men dörren ganska mycket öppen och fönstret öppet i rummet bredvid.

Hälsningar Carola
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"