Syskon på väg, vad tänka på för s

Skriv svar
Zanna

Syskon på väg, vad tänka på för s

Inlägg av Zanna »

Om några veckor kommer vår lilla 1½ åriga son få ett syskon. Vi bor i en tvåa o sonen sover i vårt sovrum med en skärm som skiljevägg mellan våra sängar. Allt funkar kanonbra. Jag kanske tar ut oron i förväg, men undrar om det är något vi ska tänka på inför att den nya lilla bäbisen kommer. Min farhåga är att sonen kommer att sova mer oroligt o vakna då bäbisen vill äta, förutom den eventuella svartsjuka som man har hört talas om infinner sig när en ny liten krabat konkurrerar om uppmärksamheten. Jag har funderat på att flytta ut i vardagsrummet o sova där med bäbisen, men för min man innebär detta att han inte kommer att ha någonstans att ta vägen på kvällarna, eftersom jag förmodligen kommer att lägga mej tidigt. Återstår då att vi alla sover i samma rum. Alla råd, tankar o funderingar mottages tacksamt! :D
Har förresten precis köpt Barnaboken o kommit en bit på väg, synd att jag inte hade den då sonen var liten, med tanke på Standardmodellen menar jag.
/Zanna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Zanna :D
Om du och bebben lägger i ert sovrum, du i sängen och grynet i vagnen, så kan du kanske sitta i vardagsrummet när det är dags för nattmål och vagning :?:
Då kan du ju enkelt rulla in vagnen i sovrummet när h*n sover igen!
Sen har syskon en OTROLIG förmåga att sova när småsyskon väsnas, det kommer du att bli varse :wink:
Det är väl lika bra att ni från start sover ihop, så blir det inga konstigheter längre fram!
Vá bra att du har börjat läsa barnaboken, jag LOVAR att du kommer att ha enorm glädje och nytta av den i alla år framöver!
Lycka till med tillökningen, skriv gärna och berätta hur det går :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Zanna

syskon på väg

Inlägg av Zanna »

Tack för ditt svar! Jag är lite trött i skallen nuförtiden (värmen gör ju också sitt...) o hade inte ens tänkt på att bäbisen ska sova i vagnen :lol: . Då funkar det nog bra, tror jag. O för förtydligandets skull så är det förmodligen mycket mer än standardmodellen som jag kommer ha nytta av från Barnaboken, men jag har ju som sagt inte kommit så långt ännu. Ha det gott! /Zanna
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, miar 70 :wink: :D

:D Välkommn är du, Zanna :lol:

Jag vill verkligen rekommendera dig att på en gång läsa kapitlen om syskon i Barnaboken (femte delen) :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Zanna

Inlägg av Zanna »

Tack, ska absolut läsa det kapitlet snarast. :D
/Zanna
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022