T.P??

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
carin73

Inlägg av carin73 »

Mindy - ja hur är det idag? Rätt lungt faktiskt. Inte mycket molvärk, inte sd:s hela dagen heller. :( Men så närmar det sig ju 12-slaget och bättre betalt s a s. :lol: Men sen så får det räcka. I natt skulle passa väldans fantastiskt otroligt bra. Sover så illa när värmen slår till som den gjort nu, men än så länge är jag hyfsat utvilad för att föda. :D Nu har sonen sommarlov från dagis så nästa vecka blir nog inte fullt lika vilosam som denna.

Upplever samma sak som du Mindy, mer flytningar. Trodde inte det kunde vara slemproppen, Anna? Måste läsa på lite. Såg inte skymten av någon förra graviditeten heller.

Kämpa på!

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Jag har också hört att slemproppen kan lossna lite i taget. Har funderat om det är det som händer mig, för jag har också mycket flytningar nu och det kommer ofta små klumpar. Förra gången kom hela på en gång och jag hade heller inga flytningar innan, vad jag minns i alla fall.

Min förkylning håller tyvärr fortfarande i sig och har nu slagit sig på bihålorna. Jättetrist. :(
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
carin73

Inlägg av carin73 »

Jamen då bestämmer vi att det är slemproppen i små mängder! :D

elin sofia - förkylning och ont i bihålorna OCH sommarvärmen...? Stackare. Låter verkligen inge vidare. Man vill ju ändå känna sig lite energifylld inför det som komma skall. Men kroppen tar väl fram reserverna, eller avvaktar till dess den orkar kanske. :?

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Hege

Inlägg av Hege »

Oj då, nu såg jag att tråden fortsättar i DENNA tråd. :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Imorgon förväntas ni nu ligga och föda hela bunten :D
Och vi vill ha rapport ASAP :!:

Nejdå, Ut kommer de alltid, men nog har vi väntat länge nu :wink:
Spänningen stiger...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jodå...När jag väntade Clara, kom en stor klump först. Sedan fortsatte det med massa flytningar längst dagen, mer eller mindre hela tiden. Diskutterade detta med BM på förlossningen, och hon sa att det kunde vara så.
När jag väntade Ida kom det, som ni beskrivet, mycket, hela tiden, jämn ström :wink:
Och samma natt, kom de :wink:

KNIIIP :shock: :shock: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lena

Inlägg av Lena »

Åh, jag blir lite avundsjuk, för här märks inga såna symtom :( . Förra graviditeten kom delar av slemproppen i ett par omgångar, men sen dröjde det ändå nästan en vecka till nedkomst... Men-men, man kan ju hoppas att händelseförloppet kan ta sig andra vägar denna gång, annars lär det dröja för den här bebisen att komma ut :!: :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
carin73

Inlägg av carin73 »

Nu måste det bara vara mycket nära! I natt vaknade jag av en svag värk kl 00.30. De kom var 8:e till 10:e minut. Kl 03 väckte jag mannen som sömnigt svarade "jaha, då får vi se om det blir nåt då...", vände sig om och somnade om. :shock: :shock: :twisted:

Frekvensen var stabil men intensiteten på smärtan ökade så sakteliga och kl 05 ringde jag förlossningen. Det fanns plats. Jag skulle försöka invänta 5-6 min mellan vilket hon trodde kunde ta ett par timmar.

Kl 06 gick jag upp och duschade och vips - allt borta. Inte ett spår av minsta sammandragning. Blev så oerhört less och besviken... :x

Nåväl. Nu är kl 12 och jag har molvärk hela tiden. Det känns som om vattnet ska gå när som helst. [-o<

Dessutom tror jag en större del slempropp just lossnat (för den intresserade... 8) )

Ser fram emot hoppfulla besked från er andra på G nu! :D

Varma hälsningar
Carin
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heja Carin :!:
Såklart är du på gång :D Och den 1 Juli är det ju :wink: Bestäm dig nu för att det är dags bara och - LYCKA TILL :!: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lena

Inlägg av Lena »

Hurra, äntligen en bebis som verkar ha fattat galoppen och vill ut... :lol: :lol: Håller tummarna för dig, Carin73 :!:

Själv nöjde jag mig med en och en halv timmes smärre förvärkar tidigt i morse, jag kör väl vidare på mitt varannandagsmönster en vecka till... :( :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Mindy

Inlägg av Mindy »

Härligt med en bebbe som vaknat till! :D Lycka till! :heart:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

va lustigt att alla väntat till juli :shock: :lol: ?
Här har jag inte kännt ngt sen i natt..suck
Förra förlossningen var det starka regelbundna värkar fr start-slut..så var inte så inställd på att "värkarna" skulle sluta sådär bara..men men (ingen förlossning den andra lik säger ju dom som vet) :D
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

glömde skriva lycka till nu carin73...du verkar vara först ut KRAM :D
barn födda 04/06/08
carin73

Inlägg av carin73 »

Tack alla. :lol:

Det här blir kul. Nej se bebisen har inte alls bestämt sig för att komma ut för det har varit tvärlugnt hela dagen (några kortare perioder med sd och molvärk). Eftersom jag sovit 1,5 timme på natten började jag misströsta inför nästkommande natt. Hur ska jag orka morgondagen i värmen om jag måste ligga vaken med dessa värkar som aldrig blir tätare?

Nu bor min bm O:) ganska nära och bangade inte för ett hembesök. :lol: Hon konstaterade att tappen var jättemjuk och gick lätt att tänja till både 3 och 4 cm. "Varför satte det inte igång på allvar för?" (Ja varför inte då? :?: ) Alltså har värkarna åtminstone varit effektiva trots glesheten. Hade hon konstaterat att inget hänt sedan senaste besöket hos henne hade jag tagit både smärtstillande och sömntabl ikväll för att orka. Men nu blir det nog bara smärtstillande.

Fortsätt hålla tummarna och håll lite extra hårt i den ena att jag hinner in i tid när det väl startar. Det är en farhåga jag har. 8-[

Varma hälsningar
Carin
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
I går kväll hade jag i alla fall regelbundna sammandragningar, om än inte av det allvarligare slaget. Ca 10-11 min emellan och varade 30-40 sekunder och så höll det på mellan 20-01.
Sen vet jag inte :roll: :sleep: , åtminstone inte om regelbundenheten men jag har vaknat då och då av en sammandragning, så helt dött har det inte varit under natten. Men om det hade varit några kraftiga saker så hade jag troligen inte kunnat sova...Har bara varit upp på toan två gånger mellan 01-7.30. :D

Någonting är i alla fall på gång - äntligen :roll: . Sammandragningarna känns som ngt mer än mensont och ungefär som förra gången efter att vattnet gått. Då blev jag ju så förvånad över att tappen var utplånad och jag var öppen 1,5 cm för jag tyckte att det liksom inte hade känts. :shock:

Tycker dock inte att flytningarna har verkat vara delar av slemproppen...

Carin73: Hoppas det blir idag då! (om det inte redan hänt) :D
elinsofia: Jag hoppas verkligen att du känner dig friskare! :thumbsup: Kände att jag blev väldigt nedslagen där när jag fick min förkylning. :(
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"