Att sitta i bilkö... 15-minuters bilresa blev drygt 2 t

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
MarieH

Att sitta i bilkö... 15-minuters bilresa blev drygt 2 t

Inlägg av MarieH »

Vi åkte ut till en 4H-gård idag och tittade på lite djur och natur. Det tog 15 minuter att köra dit, så jag tänkte att om jag åker 45 minuter innan lillens kvällslur så hinner jag ju lugnt även om det är rusningstrafik. Så fel jag hade... :shock:

De reparerar bron som halva Volvo och övriga industrier tar sig hem över. Och en bil hade fått stopp i en av de två kvarvarande filerna. Så på 30 minuter tog vi oss 10 meter - nej, jag skämtar inte :?. Vad gör man när sovtiden närmar sig? Och kvällsmat-tiden? Och man är ensam i bilen med båda ungarna bak? Jo, man kliver ur bilen (som ändå står stilla... :roll:) och hämtar filt och ryggsäck ur bagagen. Och så skärmar man av lillen, som får ta sig en tupplur på plats - inget konstigt med det tycker han :D.

Men när mattiden infaller och vi har tagit oss kanske 200 meter till? Jo, då knyter man på lillen haklappen, och ger storasyster en handduk att lägga i knät. Sedan räcker man storasyster en matburk och sked - hon kan ju själv (brukar säga "Mata stora tjejen INTE!" när jag råkar hysta in en sked av bara farten...). Och så sitter man i framsätet och matar lillen efter bästa förmåga med hjälp av backspegeln som vi har i baksätet. Och kör en meter eller två emellanåt :roll:.

Kisspaus? Inga problem, tre bilar och en lastbil hann förbi under tiden vi parkerade, lossade bilstolsbälten, tog av kläder, kissade och så samma sak fast tvärtom. Tur bara att det råkade bli där det faktiskt går att stanna utan att blockera det enda körfältet som finns fram till bron...

Båda ungarna får i sig maten, ingen skriker och gnäller - sjunger däremot 8) - och vi sitter glatt kvar i bilkön. Så kommer vi hem med tio minuter till läggdags. Pappa som cyklade samma väg har ju givetvis varit hemma LÄNGE, så han har förberett välling. Snabb kvällstvätt, i med välling, borsta tänderna och i säng! :sleep:

Jag blir så otroligt imponerad av hur bra det funkar med tider och Attityd, så jag vet nästan inte var jag ska ta vägen :!:

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
schnokie

Inlägg av schnokie »

helt underbart :thumbsup:

Jag maste fa skryta jag med :D :D
Jag fixade galant att flyga själv med mina tva troll till Sverige trots att allt blev omkullkastat med sov och mattider. Med god planering, försöka halla schemat sa langt det gar och mutor gick det över förväntan. Sa bra att affärsmannen som satt bredvid oss kunde sova hela tiden :D
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Fantastiskt Marie! :D :D
Och vilken tur att du hade med allt som behövdes i bilen! :D
Ja, det är den där Attityden, ja :wink: :lol: Man förstår det så tydligt hur viktig den är när såna här grejer händer!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
MarieH

Inlägg av MarieH »

Fantastiskt Schnokie! :D
Jag har bara provat flyg med en liten, och då hade jag en vagn som gick att ta med i kabinen, så sovtiderna som inföll under mellanlandningarna var inte ett problem. Djupt imponerad av att du gjorde det med två små!

Anna, det är inte tur - det är lathet... :roll: Jag har alltid en liten ryggsäck färdigpackad med blöjor, mat etc - så behöver jag inte tänka på det när vi ska iväg. Det är bara att ta ungarna, ryggan och gå :D.

Jag är så glad att vi hade turen att läsa BB i tid, annars hade det inte varit så enkelt tror jag. :!: :heart:

Kram,
Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Puss på er allihopa. Vad underbart att läsa :heart:
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag blir lyckligen stum av förtjusning :lol:

Och ändå är det ju precis så det ska vara... :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar