samandragningar i 12 timmar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Jag var iaf präktigt förkyld där ett tag. :roll: Näsa/näsa - glöm. :shock: Men nässpray fungerade! Jag stod över träningen ett par dagar när jag var som mest allmänpåverkad då jag var tungandad i hela bröstet också.

Har också laddat med Natriumklorid i förlossningsväskan ifall man skulle känna sig irriterad i näsan.
Nädå, tjejer snarkar inte :wink: 8-[ , de bara sparkar på sina män som gör det. 8)

Det blir spännande med rapport från er alla! :D Här har ingen bebbe annonserat utfärd ännu... :? Aldrig har man varit så glad över lite mensvärk då och då. :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

Hej :D Nä förkyld va jag inte(vad jag minns) men är täppt i näsan ändå..så är nog beroende av nässpray vid det här laget! Får gå på avänjning senare :wink:
Kan inte träna utan nässprayet,,blir totalt slut ef 2 andningsövningar!
Så ett nässpray är nedpackat :)
barn födda 04/06/08
Lena

Inlägg av Lena »

Tjena alla!

Helt rätt, tjejer snarkar inte, inte ens när vi är gravida :lol: Frågan är bara varför sambon flydde ut på madrass i vardagsrummet för flera månader sedan :wink: :D Ska bli skönt att få tillbaka honom i sovrummet när oljuden upphört :D

Nä, aldrig har man varit så lycklig över lite mensvärk :!: Mellan kl 03.30 och 07.30 i morse steg min förväntan rejält i takt med den molande värken och härliga sammandragningar. Men icke, här sitter man fortfarande utan äventyr i sikte. Fast dock med en viss diskret molvärk av och till, så nog är det förändringar på gång i kroppen. Men om det visar sig om en dag eller en vecka är ju den stora frågan... :? :lol:

Jag har oxå känt av en del nästäppa på sistone, inte jättemkt, men ändå. Vissa kvällar har jag fått ge upp andningsträningen, men för det mesta har det funkat. För säkerhets skull har jag köpt Nezeril nässpray och packat ner i väskan, samt koksaltdroppar, samt olja ifall man blir torr i näsan av sprayen (är inte van vid nässpray så jag vet inte hur torra slemhinnorna kanske blir av det). Man blir ju lite stressad vid tanken på att inte ha möjlighet att andas som man tränat när det är dags.
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Jag har varit täppt i näsan i flera månader nu och fick ju därför lov att sluta med näsdropparna. Istället har jag haft en sorts näsplåster som öppnar upp och gör det lättare att andas. Dom fungerar jättebra! Finns att köpa på apoteket.
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
carin73

Inlägg av carin73 »

Nässpray ja - hur skulle man klara sig utan? Ett tips inför avvänjningen när det blir dags: spruta bara i en näsborre ena gången, andra näsborren nästa gång det är dags. Då får s a s varje sida vila dubbelt så länge och vänja sig utan så sakteliga. Man kan ju få panik av att gå heltäppt. Så har jag lyckats smidigt med avvänjning tidigare. :wink:

Har också glatts åt molvärk nu, i perioder, men i natt när jag tänkte att nu är det katsiken dags, då var allt som bortblåst efter någon timme och jag sov som en stock resten av natten :shock: . Vaknade pigg som en mört (efter 5 h sömn = lyx). Men i natt är det nog dags... :wink:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
T.P

Inlägg av T.P »

:D det gör jag nu med..alltså tar bara och sprayar en näsborre..andningsövningarna funkar fint med bara en.. :)
barn födda 04/06/08
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Har varit på MVC idag.
Ska tillbaka i morgon och ta blodprover för jag har fått klåda. :?
Huvudet är neråt men ruckbart, på måndag har vi tid för ultraljud om inget har hänt. Högsta hjärtljuden hittills; 152-157 motionerade lite samtidigt :lol: , Simon hade aldrig över 135 så jag tror förstås att det är en tjej. :wink:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

hej mindy vadå för klåda?? Hoppas det iallafall gick/går bra på mvc..

kollade klockan inatt för skojs skull varje gång jag var på toa...en gång i timmen var jag uppe fr o m 22- 07.30 :shock: :lol: :lol:
barn födda 04/06/08
Mindy

Inlägg av Mindy »

Hej! :D
Det har börjat klia på armar och fötter, ja magen lite grann men det räknar jag mer som normalt. Mycket på armarna - särskilt på kvällarna.

Då vill de kolla blodprover. Tydligen kan det finnas risk för förhöjda levervärden när det uppstår klåda. Det BEHÖVER ju inte vara så, kan ju också vara en av alla hormonella biverkningar...det är i alla fall så att jag INTE är torr i huden.

http://www.alltforforaldrar.se/pregnant ... cleid=5904
Lena

Inlägg av Lena »

Go´morgon!

Mindy, jag håller oxå tummarna för att det går bra på MVC - och att din bebis behagar dimpa ner snart så att du slipper gå på mer övertid :!: :)

T.P, en gång i timmen är starkt jobbat. Puh. Själv har jag haft en lugn natt utan molvärk. Ett par toabesök och ett otal valrossvändningar i sängen.

Drömmer livligt nu, dock inte om bebisar och förlossning. I natt blev jag bortrövad av ett gäng slavhandlare, faktiskt riktigt spännande. I går natt gjorde jag räddningsinsatser i en storbrand. Häromnatten drömde jag något mer sjukt: att jag blev lurad av en psykopat som gjorde falukorv av mig och skivade ner mig i en gratäng. Där skulle jag ligga under ett halvår medan han mumsade på mig då och då... han hade lurat andra också, av vilka han gjort andra anrättningar, förstod jag när jag låg där i gratängformen... Förlåt, det här blev kanske lite väl kackelaktigt och mindre sakligt. :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: :lol: :lol: vilka drömmar

Själv blir det mycket förlossningar..dom går så lätt och så fort känner knappt att jag föder..inatt födde jag en flicka..

"Valrossvändningar" precis vad jag tänker på när jag vänder mig .. :lol: :lol:

Nu har jag bestämt mig för att bebisen ska komma den 28:e bara så ni vet :wink:

kram
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

hej mindy var inne och läste på¨tråden..själv har jag klåda på magen men det är ju bara för att huden tänjs..hoppas verkligen dina värden va bra
barn födda 04/06/08
Mindy

Inlägg av Mindy »

:lol: Skrattade också åt valrossvändningarna :lol:
T.P. den 28:e, det är ju....i morgon! :shock: :D Jag har bestämt att min åtminstone annonserar utfärd innan fredag! :D På söndag har vi saker inplanerade. Tänker inte vara på förlossningen på söndag [-( .

Den är i alla fall väldigt stilla nu tycker jag rör sig bara några gånger om dagen så det känns som om den ligger och laddar. :wink:
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

ÅÅÅ va spännande det är!
Ska bli roligt att se vem som är först ut!
T.P, jag ringer imorrn och kollar om du föder barn! :lol:
Kram på er och lycka till!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kom loss nu alla små bebisar, det är dags att komma ut och upptäcka världen :!: :) :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"