Byte av förälder under pågående kur?
Byte av förälder under pågående kur?
Vi har nu avklarat de två första nätterna av kuren. Pappa har tagit dessa nätter och vi är nu fundersamma på om vi ska byta så att jag tar de två kommande eller inte. Pappa tycker att det fungerar bra och skulle kunna tänka sig att fortsätta, men självklart är han trött och har inte sovit så jättemycket under dessa nätter (inatt sov dock lille mannen från 20 till 03.25 utan ett knyst
). Jag är mer känslig för sömnbrist än honom och blir väldigt stressad över att inte få sova (har sovit mycket dåligt innan kuren pga tät nattamning). Jag skulle troligtvis ligga vaken utanför dörren hela natten. Jag kan självklart tänka mig att ta nätterna för jag vet ju att det är värt några nätter av sömnlöshet för att alla ska få sova gott sedan, men frågan är vad som är bäst. Vad tror ni? Vill ju inte riskera att jag överför min stress och panik av att inte få sova till vår lilla kille i detta läge, men jag vill ju inte heller att min sambo blir för trött. Finns det även andra skäl till att man ska byta förälder efter 2 nätter (dvs annat än avlastning för den andre föräldern)? Tacksam för råd och svar!
Jag tror du har svarat på din egen fråga redan
, i mina öron låter det som om det är Pappan som ska fortsätta kuren. Han verkar ju ha ork kvar och den rätta attityden medan du vinglar lite redan nu
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!