Halloj,
När jag ska amma min son (snart 6 månader) så ligger han och sparkar och drar tag i bröstet så det gör jätteont. Han sliter liksom i det. Han ammas bara två ggr per dag annars får han annan mat. Jag trppade ner amningen pga att han blev så otålig för det rann för långsamt efter det att han fått flaska. Någon som har ett tips på hur man får lilleman att ligga still och lugna ner sig?
Tack på förhand!
amning
Tyvärr, inga tips alls, mer än att jag kan säga att det var precis så för oss också. Ingen ro alls, och kunde inte hålla koncentrationen på bröstet mer än 5 sekunder i stöten. Sedan skulle hon släppa, titta sig omkring, böka etc osv. Det där lugna stilla ätandet varade bara några månader, sedan var det håll igång som hette duga. Kändes som hon tappade intresset för det. Enda stunden som funkade någorlunda var nattslurken, för då var hon så trött.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
-
Gäst
Hej!
Jag kan halla med, min pojke ar ocksa 6 manader och att halla honom lugn och koncentrerad nar han ammas kan ibland vara ganska svart. Men som Asa b skrev mork och tyst rum hjalper och du kan forsoka halla i pojkens hand sa att han inte sliter i dina brost sa mycket. Noah blir ocksa ganska lugn om jag smeker honom lite lugnt pa kinden. Hoppas det gar bra.
Amanda
Jag kan halla med, min pojke ar ocksa 6 manader och att halla honom lugn och koncentrerad nar han ammas kan ibland vara ganska svart. Men som Asa b skrev mork och tyst rum hjalper och du kan forsoka halla i pojkens hand sa att han inte sliter i dina brost sa mycket. Noah blir ocksa ganska lugn om jag smeker honom lite lugnt pa kinden. Hoppas det gar bra.
Amanda
Mamma till lilla Noah f?dd 051224- v?rldens b?sta julklapp
Hej!
Kanske är det något för dig att amma i liggande position. Efter att har vant mig och blivit bättre på det är detta bäst för min lille pojke att lugna ner sig. För sedan han upptäckte världen mera så låter han sig även distrahera mycket vid ammningen. förr kunde jag amma var somhelst, nu glor eller grinar han på mig när jag törs PRATA (fy skäms, mamma
) eller hör nåt interressant, mm.
Det är mysig också på det sättet!!
Hälsningar
Ragni
Kanske är det något för dig att amma i liggande position. Efter att har vant mig och blivit bättre på det är detta bäst för min lille pojke att lugna ner sig. För sedan han upptäckte världen mera så låter han sig även distrahera mycket vid ammningen. förr kunde jag amma var somhelst, nu glor eller grinar han på mig när jag törs PRATA (fy skäms, mamma
Det är mysig också på det sättet!!
Hälsningar
Ragni
mamma till en pojke, född mars -06
SHN-kurad okt -06
SHN-kurad okt -06
tider?
Hej, ester snatr 7 mån beter sig oxå så här, mamas bröst är ju rätt tråkigt...¨
tycker dock det hjälper att hålla sig till tider dvs att det var minst tre timmar sedan förra målet, men det gör du kanske redan? i stället för små snuttande hit o dit ett ordentligt mål. om barnet äter bra annars kanske det är redo för ännu mer vanlig mat?
tycker dock det hjälper att hålla sig till tider dvs att det var minst tre timmar sedan förra målet, men det gör du kanske redan? i stället för små snuttande hit o dit ett ordentligt mål. om barnet äter bra annars kanske det är redo för ännu mer vanlig mat?
Sofia
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010