Jag har en liten tjej som är 3 månader och jag känner att det är dax att införa riktiga rutiner. Hon sover på mage i vagnen både dag och natt men problemet är att vi har vagnat henne till sömns hela tiden. I början försökte vi att sluta vagna precis innan hon somnade men det tog ju sådan lång tid
Jag undrar om det är svårt att införa standardmodellen med att vagna nu eftersom vi har vagnat henne till sömns? Det kanske är bättre att vänta en månad tills hon är mogen för ramsan?
Ofta är det också väldigt bökigt att amma Saga. Hon blir otålig innan mjölken kommer men sedan när det "rinner till" så kommer det så mycket på en gång så hon hinner knappt med och sätter ofta i halsen. Då blir hon så arg och ledsen så hon inte vill äta mer. Ofta ammar hon bara ett par minuter och vill inte ha mer fast jag försöker ge henne. Det här gör att hon äter ganska ofta, ungefär varannan, var tredje timme under dagen. Saga är absolut inte "undernärd" för hon väger ca 7 kg och är rund och go, men det är så frustrerande att det ska bli gnälligt och skrikigt nästan varje gång hon ska äta. Ibland undrar jag om man kanske skulle försöka ge henne ersättning på flaska istället men jag vet ju att bröstmjölk är det bästa. Har ni något bra råd?
Tacksam för hjälp! Kramar