samandragningar i 12 timmar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
T.P

samandragningar i 12 timmar

Inlägg av T.P »

haft samandragningar heela dagen över 12 timmar nu...tätt mellan..min väns förlossning startade såhär..får se om min oxå gör det..alltså inga "värkar" dom är mellan 1- 2 minuter långa

hmmm vi får se, kanske bara magen tog sej ett långt träningspass :wink:
barn födda 04/06/08
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh, vad spännande :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Å, håller med!! Vad spännande!! :D :D
Du passar väl på att öva på andningen när de kommer :wink:
Eller...du kanske redan är iväg in?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Sa fantastiskt spannande!! :D Ska bli roligt att hora vem den lille nye forum bebisen ar!
3 fina...2005, 2007, 2010
T.P

Inlägg av T.P »

så fort jag la mig igår kväll slutade samandragningarna.. :( snopet :lol:
började nästan bli riktigt inställd på att det skulle bli hahaha

denna eviga väntan :D
barn födda 04/06/08
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Trist, jag som hade längtat efter att få veta vem som döljer sig i din mage. :) Men jag förutsätter att du håller oss informerade om allt som händer framöver :D .

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Lena

Inlägg av Lena »

Hej T.P och alla ni andra!

Onekligen spännande, hoppas att du och bebisen är på gång :lol:

Själv har jag de senaste dagarna också känt alltmer/tätare av sammandragningar (utan smärta, alltså bara styrketräning), men i natt kombinerades en del av sammandragningarna med lite molande mensvärkskänsla så gissa om jag blev förväntansfull :D Fast sedan jag lämnat sängen i morse har molvärken uteblivit, men det är ett fasligt sammandragande så att man tycker att den stackars bebisen borde känna sig komprimerad där inne :lol:

Förra gången gick jag över 12 dagar och försöker ställa in mig på att det lär bli en gäckande tid med förväntansfulla upplevelser på nätterna som dock inte infrias på ett tag. Men samtidigt kan man ju inte låta bli att tänka att det faktiskt skulle kunna vara dags tidigare än man vågar hoppas... :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det är nästan så jag får sammandragningar bara av att läsa :lol: Dock lär jag få vänta... (november... :!: )
Spännande att följa er, och HOPPAS ni slipper eländet att gå över tiden - det är inte roligt. Jag vet, har gått 19 dagar över alla fem gånger :shock: Nää, nu får ni ta till alla knep som finns... färdknäppen, putsa fönster, cykla...
Lycka till åt er båda :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mindy

Inlägg av Mindy »

Åhå, lyckost dig! :D Spännande :!: :D
Här har jag ju stirrat mig blind OCH passerat det där jäkla datumet... :shock:
Nu är min tröst att det första datumet vi fick var 23/6 och sedan blev vi flyttade till den 18/6.

Det där har jag faktiskt funderat lite över. Förra gången med Simon blev ju det mesta på tok....men då hade jag (inte nu) BJÖRNKOLL på min ägglossning eftersom vi hade jobbat ett tag för honom om man säger. :roll: :wink: Ändå hamnade BF 10 dagar fel (+) efter ultraljudet. Det kändes märkligt för jag visste verkligen när jag kunde ha blivit gravid.

Hallonbladste har jag druckit några koppar, det är för sliskigt men nu måste vi nog ta till färdknäppen här! :shock: 8) :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, ännu en som är färdigbakad snart :wink: Verkar ha varit roligt i Svedala för nio månader sen... å Mindy verkar få roligt :?: senare :oops: :D :lol:
Go girl :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
carin73

Inlägg av carin73 »

Måste också få vara med och vara förväntansfull. :wink: Har haft rejäla sd:s många veckor, regelbundet i perioder. Men så har det varit tvärlugnt ett par dagar så jag tänkte att livmodern kanske har övat klart nu och s a s vilar sig i form? :lol:

Idag har det nämligen börjat på nytt igen, hela dagen, med 10-20 min mellanrum. Så även jag får en förväntansfull natt. Har knappa 2 veckor kvar men sonen kom om motsvarande 5 dagar. :wink:

Vill så gärna inte föda under midsommarhelgen. Inbillar mig att alla barnmorskor sjunger Små grodorna på annan ort då, när de som mest behövs. 8-[

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Lena

Inlägg av Lena »

Åh, vad roligt och spännande, då är vi fyra på gång samtidigt :!:

Men du Mindy, du vet väl att färdknäppen kräver sin man, så att säga :lol: , det räcker ju inte med en liten trevlig vända utan det behövs tre omgångar för att nå upp i tillräckliga mängder som skulle kunna ge effekt... :wink: enligt vad jag läst... Men kör på 8) ... det finns ju inget att förlora... och är gratis underhållning... hehe :lol: Själv gick jag tio våningar varje kväll förra gången, men inte verkade det hjälpa. Inte var det lika romantiskt som färdknäppen heller, fast jag fick säkert tjusiga benmuskler åtminstone... :lol: :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Mindy

Inlägg av Mindy »

:lol: :lol: Jo, jag läste det på nätet någonstans. Typ tömning x 3 :lol: 8) :oops:
Så lagom erotisk som JAG känner mig för dagen så kan det bli besvärligt. 8)
Äsch, jag får ansluta mig till "ut kommer de ju förr eller senare" som alla klämkäckt säger. :roll: :wink:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

hej alla igen..på denna front händer inget..samandragningar som bortblåsta :lol:

men då har dom flesta magarna börjat träna inför finalen då.. :D

Ska idag resa från Göteborg- varberg sen vidare imorgon till Helsingborg
Sen hem tors kväll..håll nu tummarna :wink: så jag slipper föda i Helsingborg
Dock känner jag mej ändå trygg tack vare träningen plus att min vän/doula är med på resan !!

kram t.p
barn födda 04/06/08
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kära T.P

Jag vägrar härmed att hålla några som helst tummar för att du inte ska föda i Helsingborg :evil: . Här finns nämligen en av landets bästa förlossningsavdelningar och även eftervården så klart :D . Har själv testat det när jag födde Emil och jag är super duper nöjd :!:

Så jag skulle nog bara säga att du har TUR om du föder i Helsingborg :wink: :D

Massor med kramar från

Susan :heart:
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"