Mamma pippi-sjuk!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Mamma pippi-sjuk!

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

under några dagar har jag nu lidit av migränattacker på eftermiddagarna, som mer eller mindre gjort mig sängliggande.
Elliot har under dessa tillfällen blivit väldigt frustrerad och irriterad eftersom mamma inte kunnat följa honom på hans äventyr, pappa har då visat fint hur man på Aw´s sätt tar hand om en mamma när hon är sjuk, vatten, släcka lampan osv, och igår kom en riktig blänkare.
När jag kom hem från jobbet mötte jag en lycklig son som tog mig i handen, hjälpte mig till sängen. Hämtade kudde, snuttefilt, mjukisnalle, och sagobok, och under stor omständighet bäddade ned sin mor i sängen. Sedan släckte han lampan, stängde dörren och deklarerade till faderskapet
- Mamma pippi-sjuk! :lol: :cry: :lol:
Sen knatade han iväg till köket med pappa i släptåg, och hämtade ett glas juice, som sedan med högtidlighet överlämnades till mamma.
Sen var det bara att ligga snällt kvar i sängen och bli ompysslad en stund.
Men nu vet jag, min son har förstått att han kan ta hand om mamma istället för att bli arg :) 8) 8) 8)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
mia75

Inlägg av mia75 »

Gud så gulligt! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Självklart! Förmodligen var hans "frustration" helt enkelt frågor om hur man gör med en sjuk mamma! Och nu vet han ju det :wink: Kanonbra jobbat :!:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Tack!
Jo vi kände oss väldigt undrande när han började sin bana som barmhärtig samarit eftersom han blev så arg, men nu är han så rar mot sin lilla pippi-sjuka mamma :)

Men visst smälter hjärtat när han visar sin ompysslar sida. :heart: :heart: :heart:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Jennie

Inlägg av Jennie »

Så UNDERBART! Ljuvliga är de små O:)
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"