Sjukdom under SHN-kuren?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Cd

Sjukdom under SHN-kuren?

Inlägg av Cd »

Hej! Vi har precis börjat sova-hela-natten kuren med våran ettåriga dotter. Framsteg visade sig fram tills igår, dvs tredje natten, när hon började hosta förskräkligt samt hade hög feber. Vi tog då över henne till vår säng för att få bättre uppsikt över situationen. Hur gör vi fortsättningsvis? Kan man fortsätta kuren som om ingenting hänt eller ska man vänta för att sedan börja om på nytt? Tacksam för svar.
Carina
mia75

Inlägg av mia75 »

Jag tycker att ni ska fortsätta som om inget hänt. Lugna i sängen. Jag brukar ta upp Emil för att ge medicin om det behövs, sen lägger jag bara ner honom igen och buffar honom lugn. Jag vill vara nära honom när han är sjuk för som du säger ha bättre uppsikt, men jag brukar då ligga på madrass bredvid hans säng istället för att ta upp honom.
Kanske någon som kan det här bättre kan ge ett mer upplysande svar...
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Tycker också att ni kan fortsätta, om aldrig förr så behöver hon sova nu när hon är sjuk!

Tydligen är det ganska vanligt att de blir sjuka när de börjat sova lite, eftersom kroppen då kan släppa loss allt "skit" som legat och lurat men som den inte orkat ta hand om förut pga sömnbristen... Har Anna sagt i alla fall :!: :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, ta inte upp honom. Gå efter hur du själv skulle vilja bli behandlad om du var sjuk och hade feber :!: Gör sedan precis så :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"