Hej!
Jag har ingen egen erfarenhet av detta. Men eftersom ingen nämt något om det, tycker jag du ska lugna dig. (lätt att säga, efter den skräcktexten

) Förvisso har du ju dåliga erfarenheter av MVC, men inget hindrar dig att ringa och KRÄVA svar!
Vad ÄR detta? Kan detta hända, varför har ingen sagt något innan? O.s.v.
Kanske faktiskt är bättre att ringa förlossningen direkt, som du skriver!
Jag tycker även du SNABBT, (tror det finns folk även på helgerna!) ska kontakta någon i Auroragruppen.
Det är samtal för förlossningsrädda. Jag gick på det mellan graviditeterna, eftersom jag var så rädd efter skräckförlossningen med Clara.
Där fanns det folk som lyssnade OCH var kunniga! Fantastiskt stöd och hjälp fick jag, och även enorm uppmuntran i min profylaxträning

Jag kan inte tänka mig annat än att du får snabb hjälp, när det är så nära. De kan säkert fixa en "akut-tid". VERKLIGEN att rekommendera!Ring förlossningen och fråga om tel.nr.
I övrigt - FOKUSERA!
Du har laddat och tränat länge nu! Du kan detta! Och jag vågar lova dig att andningen kommer gå av instinkt när det väl sätter igång!

Läs inte mer om otrevligheter nu
Koncentrera dig på att öva ännu lite till, nu det sista!
Tänk på att i och med att du övat bra, underlättar du hela förlossningen. Du jobbar MED din kropp, istället för emot den! Detta måste ju underlätta, eller hur!?
Du har min fulla support, och vill du andas per telefon en sväng, så finns jag här!

Skicka bara ett PM, så får du mitt telefonnr.!
Du kan ju även skicka ett PM till Mammamy, hon är ju läkare, och verkar otroligt kunnig i alla områden!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.