Nattligt besök

Skriv svar
hjhelena

Nattligt besök

Inlägg av hjhelena »

Hej

Joar har 2 gånger den här veckan besökt mig på natten. Jag är typ medvetslös när jag sover så jag har i sömnen bara tagit upp honom och somnat, han verkar dock inte somna så efter en stund, ingen aning hur länge (1 min eller 2 timmar - jag är som sagt helt borta), har jag eller maken gått tillbaka med honom, han somnar i sin säng utan minsta protest.
:?: Är det ett problem/kommer det bli problem?
Han känns inte rädd eller orolig när han kommer eller när han får gå tillbaka.

:!: Ett problem med det är att han tänder lampan i barnkammaren, natt 1 när vi gick tillbaka med honom låg Alex vaken med lampan tänd, i natt hade Alex försökt gömma sig i kudden för att kunna sova trots tänd lampa.

Hur tänker ni, vad skulle ni gjort?

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det måste ju inte bli (bestående) problem. Synd är du/ni är så pass medvetslöst djupsovande - fast jag vet nog att det verkligen behövs :!: - så att ni inte kan leda honom tillbaka direkt. Men då får man nöja sig med det näst bästa: att verkligen alltid gå tillbaka med honom så fort man är vid medvetande nog att upptäcka att han är där. Och då bör HAN helst vara vid medvetande också så att han verkligen snappar var det är han har sin säng. Och få kravla sig i själv.

Ta helt enkelt bara bort lampan :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

I natt kom han inte (nästan tråkigt :shock: :D )...
Jag är verkligen helt klubbad när jag sover. :sleep: Maken sover lättare, så upptäcker han en liten gäst i sängen så blir han eskorterad tillbaka. Och första natten vaknade jag när Joar skulle börja sätta på mig min klocka som ligger på mitt sängbord...
Får se när/om det händer igen, då vi väl tejpa lampknappen i barnkammaren... :idea:

Tack!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"