Äter dåligt, igen!
Äter dåligt, igen!
Dottern hade en period vid ca 8 månader då hon åt uselt, troligen pga tänder. I samband med detta började jag med egen tallrik och sked vid varje mål. Det har sedan dess funkat hyfsat, fram till nu
. Vet ej om det är tänder på gång igen, kan inte direkt känna några, men det gjorde jag inte sist heller förrän de var nästan igenom. Har fortsatt med tallrik och sked + mat, gärna plockvänlig t.ex. ärtor, men det funkar inte... Idag så åt hon 3 skedar med mat till lunch + 1,5 klementin och lite bröd. Det känns inte som mat att stå sig på. Några tips? Eller ska jag bara avvakta. Hon sover lite si och så. Vissa dagar hela lurarna + ev marginalkvart, ibland vaknar hon en halvtimme för tidigt eller så kan det ta över en halvtimme innan hon somnar
. Usch och fy, jag vill ha tillbaka mitt matvrak... Jag vill inte ha en som bara petar i maten och blir arg efter en stund och slänger den på golvet
.
Sommarbebis -08
-
Anna & Vilma
Hej
Jag känner igen mig allt för väl
...Min tjej, nu drygt 1år , har haft sina perioder med mat "vägran". Dessa perioder kommer ofta i samband med tänder eller förkylning och feber.
Jag har numera börjat tänka mer och mer att har man själv ont i munnen eller är sjuk så är det inte lika gott med mat. Man får helt enkelt se till att de får i sig vätska och ev. välling eller gröt om det är poppis för ett tu tre så vänder det
.
Hoppas detta kan lugna lite...Kram Anna & Vilma
Jag känner igen mig allt för väl
Jag har numera börjat tänka mer och mer att har man själv ont i munnen eller är sjuk så är det inte lika gott med mat. Man får helt enkelt se till att de får i sig vätska och ev. välling eller gröt om det är poppis för ett tu tre så vänder det
Hoppas detta kan lugna lite...Kram Anna & Vilma
Mamma Anna 31 ?r, dotter Vilma f?dd dec.-03. Har till?mpat Anna?s kloka r?d fr?n b?rjan och f?rutom lite kolik i b?rjan s? har vi varit lyckligt lottade till natts?mn.