Efter att framgångsrikt fått vår lilla Jennifer 3 mån att anamma principerna kring SHN och hon numera sover 10h per natt
Det har spårat ut helt på kvällarna och han hamnar i säng senare och senare under mycket KAOS och skrik&bråk. Han sover mindre och mindre på nätterna och är grinig när han vaknar. Han sover alldeles för lite!!
Jag och pappa löser av varandra när tålamodet tryter och det är väldigt jobbigt...
I samband med att lillasyster anlände har han även haft en period av att vakna mycket på nätterna och ropa på mamma och komma över till vår säng. Detta har vi lyckats få bort. Men han är väldigt mammig sedan ca 5 månader tillbaka. Har aldrig varit det förut. Han började dricka välling(vi tillät det...) igen när lillasyster anlände men nu vill jag sluta ge honom detta och ev ersätta med annat kvällsmål som smörgås. Har dock lite svårt att klämma in kvällsmålet med nattning kl 7.
Behöver lite råd kring hur jag kurar ett såpass stort barn. Det är ju inte riktigt som att vagna en liten bebis...
Vi vill att han ska sova 19 - 07. Idag somnar han mellan 8-9 ibland senare...
Förslag på schema:
7.00 Morgon
7.40 Avresa dagis
8.00 Frukost på dagis
11.00 Mellanmål/frukt - hämtas från dagis
12.30 Lunch
13.00 - 13.45 SOVA(vi har nyligen dragit ner denna från 1,5h till 45 min)
15.00 Mellanmål/frukt, smörgås
17.00 Middag
18.00 Bad
18.30 Läsa saga i soffan
19.00 Sova Natten
Tacksam för snabbt svar för imorgon vill jag börja få ordning på den här röran en gång för alla!
/Cecilia