Jobba hemifrån med standardmodellfilmstjärna

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Lena

Jobba hemifrån med standardmodellfilmstjärna

Inlägg av Lena »

Hej kära Anna W! (och alla andra såklart :D )

Det var så länge sedan jag skrev en rapport om din lilla 7 veckor gamla DVD-standardmodellfilmstjärna, som nu har blivit stora damen på 20 månader. Hon är en enda stor fröjd att vara med, och jag är väldigt glad över att jag inspirerats av dig vad gäller att skjuta på dagis och istället jobba hemifrån deltid i min gamla frilansfirma. Då kan jag ju njuta av dotterns sällskap desto mer.

Jobbar 2 timmar på morgonen när Tuva ensamleker och sedan 1,5 timme när hon sover middag. Däremellan arbetar vi tillsammans med sysslor i hemmet och ger oss ut på små vardagsäventyr för att upptäcka världen. En del folk i ens omgivning förstår inte hur det är möjligt att få ihop nästan en halvtid samtidigt som man tar hand om sitt barn på heltid. De tror automatiskt att jag enbart kan jobba på kvällar och helger, men då är det ganska kul att få säga: "Nädå, klockan 14 är jag färdig så att Tuva och jag kan vara ute på eftermiddagarna." :D (I ärlighetens namn ska nämnas att jag just nu jobbar även en del kvällar och helger, men det beror på en arbetstopp som kräver mer än halvtids insats)

Tack vare att jag valde att satsa på att köra eget igen, för att kunna vänta med dagis, har jag fått ett jättekul och utvecklande skrivuppdrag som annars inte hade blivit av, så vem sa att det måste vara en karriärmässig uppoffring att vara hemma med barn… ?! :wink:

Innerligt tack för att du visat vägen, Anna. Vill även passa på att säga att dina insikter om barn finns med mig och sambon i vårt föräldraskap varje dag. Vi känner oss väldigt samspelta och trygga i föräldrarollen, till stor del för att du i Barnaboken har satt ord på det vi bägge kände djupt inom oss som nyblivna föräldrar, men som vi utan dina insikter aldrig hade kunnat diskutera så konstruktivt med varandra och utveckla så positivt tillsammans.

Kram! :heart:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
inger
Kontakt:

Vad roligt

Inlägg av inger »

Vad roligt att läsa om hur bra du förenar arbete med att finnas till för dottern hemma :D
Mule

Inlägg av Mule »

Hej!

Det låter helt perfekt! Jag undrar - vad är det för firma du har?

Hälsningar Carola, mamma till Selma, 21 mån. Ny bebis i juli!
Lena

Inlägg av Lena »

Tjena!

Jag arbetar med frilansjournalistik, inriktad huvudsakligen på naturvetenskaplig forskning. Så det passar verkligen bra eftersom mycket av arbetet kan göras hemifrån: research, telefonintervjuer, textskrivande. Ibland får mina kära föräldrar rycka in som barnvakter ifall jag ska ut och intervjua någon, men jag har förmånen att få styra och planera med bra framförhållning i tiden (det hade ju inte funkat att jobba med dagsnyheter typ :) ). Så jag känner mig lyckligt lottad! :D

...förutom givetvis de stunder då man ibland bara tvingas inse att dygnet faktiskt enbart har 24 timmar och man vill hinna med både träning, vänner, sortera recepten och fotona, svara på alla julkort som fortfarande ligger i en hög, samt diverse andra intressen... :shock: :?: 8) :?: :lol: :!:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för dina underbart varma ord :lol: Jag är så glad :heart:

Och lilla älsklingen. Jag minns henne ju från mitt köksbord. Och förväntar mig att hon ska ligga där varje dag. Två månader gammal... :lol:

Underbart att höra att ni har det så bra :!: För små barn ska ju njutas... och så vidare - ja, du vet ju :P

Jag fick också alltid höra: "Jaså, du är författare.Och har en massa barn. Så då skriver du på nätterna, förstås, när de sover. Är det inte JOBBIGT :?: "

"Nej", svarade jag. "På nätterna sover jag. Gör inte alla människor det :?: "

Tack för att du skrev :!: Stor kram till dig och puss till Tuva på lilla näsan, som inte är så liten längre :roll: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"