Jaha...så har vi förstört alltihop.
Hela minstingens nattsömn, som han förlängde till tolv timmar alldeles av sig själv och standardmodellen. Det började med att vi var sjuka i omgångar allihop och att han fick mat på natten ett par gånger. Sen fick han börja sova med nappen för att det fungerade så bra...i en vecka ungefär.
Nu har vi minst två uppvak varje natt, vid ettiden och i vargtimmen. Vi har slutat ge mat och vi petar inte in nappen längre men ändå är han vaken upp till 1,5 timme varje gång. Jag ramsar, solfjädrar vid kris. Ett av problemen är att han visserligen somnar om på rygg men vaknar efter exakt fem minuter- så jag hinner inte in för att vända på honom i sömnen och så börjar det om.
Övriga problem handlar nog bara om mig och hur illa jag hanterat det här. Ska jag kura på riktigt och sen backa mer och mer?
Kura på riktigt? Föräldraförvålla
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det är nog läge för en seriös satsning på omkurning, som om han aldrig hade varit kurad förr. Och det har han ju inte heller
Då gäller det att inte se bakåt eller åt sidorna, utan bara köra på och genomföra enligt bokstaven, med målet orubbligen för ögonen och Attityden av självklarhet på plats
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Gäst
Tack för svar!
Ja, vi borde verkligen ha varit mer rädda om hans hela nätter. Minigrisen har blivit rejält trött på dagarna och blankögt gnällig nästan hela tiden.
Dags för kur alltså!
Ett par frågor bara
Han är ju van vid ramsan, även om den inte tar lika bra som innan. Bör jag ändå börja från start med buffning vid första pip och bekräftelseramsan?
Ja, vi borde verkligen ha varit mer rädda om hans hela nätter. Minigrisen har blivit rejält trött på dagarna och blankögt gnällig nästan hela tiden.
Dags för kur alltså!
Ett par frågor bara
-
Gäst
Hm, bara för att jag skrev och frågade igår så sov han tolv timmar nästan utan ett pip 
Jag tar inget för givet och som vi har hållit på blir det nog läge att kura hur som helst. Fast igårkväll fick han inte ens ha nappen när han somnade. Kanske saknar han den då inte heller när han vaknar till på natten utan kan somna om lugnt istället. *hans måttligt briljanta mor tänker till*
Jag tar inget för givet och som vi har hållit på blir det nog läge att kura hur som helst. Fast igårkväll fick han inte ens ha nappen när han somnade. Kanske saknar han den då inte heller när han vaknar till på natten utan kan somna om lugnt istället. *hans måttligt briljanta mor tänker till*
-
annawahlgren
De små barnen har en förunderlig förmåga att låta sig "kuras" på blotta Attityden. När Beslutet väl är fattat - poff
Men som sagt, genomför kuren om och när det behövs, och då behövs bekräftelseramsan i början som just bekräftelse på att lilla älsklingen gör aaaalldeles rätt som ligger så fint och tystnar så fint och somnar så fint, alldeles själv, alldeles strax.
Redan under andra natten borde du kunna dra ihop bekräftelsen med påminnelsen och inte låta den "störa" separat. Om du förstår
Eller också behövs ingenting, utan han sover på som en liten lättad gris
Och då gör ni aldrig mer misstaget att ifrågasätta hans sköna nattsömn, eller hur
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Gäst
Nu har han sovit sina tolv timmar flera nätter i sträck. Det räckte alltså att ta bort nappen och jobba upp lite attityd igen
Nej, nu ska sömen inte ifrågasättas fler gånger. Däremot funderar jag över när det kan vara dags att flytta tillbaka honom in till storebror. Vågar vi göra det redan imorgon eller är det vettigare att ge det lite mer tid?
Nej, nu ska sömen inte ifrågasättas fler gånger. Däremot funderar jag över när det kan vara dags att flytta tillbaka honom in till storebror. Vågar vi göra det redan imorgon eller är det vettigare att ge det lite mer tid?
-
annawahlgren