Fråga ang. standardmodellen till er som har flera barn

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Sullan

Fråga ang. standardmodellen till er som har flera barn

Inlägg av Sullan »

Hej!

Har en son på snart tre år och ska få ett barn till när som helst nu! Hur har ni som har fler barn hunnit med standardmodellen med det minsta barnet när ni redan har ett äldre som pockar på uppmärksamhet och som tycker att 1,5 timmar är en evighet? (dvs hur många månader). :?:

Kramar
Sullan
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Å, Standardmodellen underlättar livet :wink: :lol: För alla parter!

Vad är problemet mer exakt :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sullan, det är ju inte så att du sitter faslås i soffan 1,5 timme... Hela vakentiden ska ju omfatta den tiden, med matning, umgänge, byte, mera matning osv :D
Det DU ska se till, är att ligga steget före :!: Du har ju din "matplats", se till att allt du behöver finns där när babyn ska äta: sagobok kanske, ev videofilm (med fjärrkontrollerna nära) leksaker, telefon, mellis etc... Låt storebror va med, hjälpa till att byta, pussa, vara delaktig helt enkelt.
Visst kan det vara "jobbigt" första dagarna, men det är det ju för er alla, det tar ju ett tag att hitta rutinerna :wink:
Och du, leta inte bekymmer där de inga finns :!: Och en treåring klarar sig UTMÄRKT medans du ammar, jag lovar :!: Och springa ärenden kan han ju göra åt dig, hämta papper, vatten vad det nu kan vara...
Istället för att du inte ska veta alls när eller hur länge det är dags för matning, kan du med standardmodellen planera och vara trygg :D
Så - oroa dig inte :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

annawahlgren skrev: Å, Standardmodellen underlättar livet :wink: :lol: För alla parter!
Det skriver jag under på alla gånger! Då VET du ju att lill*n kommer att sova 2 timmar som du helhjärtat kan ägna åt storebror, arbeta tillsammans till exempel. Sedan är det ju också så att allt som den lill* kan, det har ju storebror lärt honom/henne, eller hur? :wink:

För att inte tala om att HAN också gjorde precis just så som lillasyster/lillebror när han var liten, kommer han ihåg :shock: :D

Och HUR skulle du kunna amma/flaska om inte storebror hämtade vatten, tidning osv osv... :?:
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Sullan

Åhh, tack för era kloka svar!

Inlägg av Sullan »

Nu känner jag mig redo efter att ha läst era kloka svar. Självklart ska storebror vara delaktig i standardmodellen också och hämta grejer etc! Har bf den 23/6 m4n storebror föddes två veckor tidigare så jag tror på tillökning nästa vecka!

Kram och tack för svar
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:thumbsup: Vad skänt att du känner dig lugnad :D Åååå, vad underbart att ha så kort tid kvar :D Själv måste jag vänta till mörka november :roll: Hoppas nu allt går bra, och att du inte behöver vänta för länge :wink:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "