Hur började er förlossning?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hmmm: "en kvinna kommer in för att föda på BB. Barnmorskan frågar -har slemproppen gått? -näää, svarar kvinnan, han parkerar bara bilen..." :D

Skämt åsido, en geleaktik slemklump, lite blodig men ändå blank :shock: Så har mina proppar sett ut :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gnilla

Inlägg av Gnilla »

:lol: =D> Så kan det gå! Det var ungefär så min slempropp såg ut (fast vi är skilda nu... :lol: :lol: )

Kram, Gunilla
Gnilla/
Njuter av livet med Adam -05, Evelina -97
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Haha, den var bra! :lol:

Mina var först som en stor slemklump på en gång, men sedan fortsatte det komma som KRAFTIG flytning längst resten av dagen.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Tack för slemproppsinfo! :D

I helgen blev det märkbart att magen "föll ned". Kände lite mer tryck nedåt ett par dagar men det blev också märkbart lättare att andas. :D Trodde först att jag inbillade mig att den sjunkit ned men så kom svärmor och utan att jag hade sagt något så tyckte hon också det.

Så till min fråga; ungefär hur länge har ni uppfattningen att det tog till dess att det drog igång från det att magen for ned?
För säkerhets skull har jag drabbats av värsta förkylningen :!: :shock: Jag vill bli frisk innan i alla fall...

Ska på MVC på onsdag, då ville hon att bebben skulle vara fixerad. Ska man bara lita på det eller kräva ett ultraljud? Har ju läst här på forumet att de har känt fel. :roll:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Ett par veckor tog det nog... :roll: En till två veckor men inte mer i alla fall. Vad gäller fixeringen så kan jag säga att ettan var fixerad i typ två månader :shock: och tvåan var fortfarande rörlig när vi kom in till förlossningen och fixerade sig inte på den timme som förlossningen tog... Egentligen spelar det ju ingen större roll om den har fixerat sig eller inte, bara om vattnet går och även då finns det olika "skolor" om vad man ska göra då. Är det andra barnet (eller tredje osv) så KAN de tydligen dessutom ändra sig från fixerat till ruckbart eller tom rörligt så jag vet inte vad ett UL skulle göra riktigt :?
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"