Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Linnan

Inlägg av Linnan »

Å så fint! Aron och Elmer :D låter som en saga... lite som mio min mio namn. Men varför kan inte Elmer få ha den coola rosa dressen? Han blir säkert jätte fin i den.

Grattis, grattis!!!
J och Å

Inlägg av J och Å »

Nu börjar det ju närma sig. Gick in i v 37 i går. Hur länge ska de stanna tro. När jag läser om tvillinggrav. så står det alltid att v 37 är som v 40 för enlingar.

Vi vet ju att ettan är en liten tjej på 2500gr. Den andra lilla/lille ligger strax efter 2400gr.

Vi(jag) har ju bestämt Mina Kristina och nu är då frågan vad tvåan ska heta. David var tanken men nu har min syster sambo som heter David.

Funderar lite på Henry, Harry. Maken gillar Eddie.

Har ni nå förslag på killnamn som passar till Mina och fungerar på utrikiska. Tjejnamn är lättare.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Ja, tänk att de stannat kvar så länge! :D
Alla Y-namn går bort i min värld, alltså kill-namn om slutar på Y. Undantaget måste nog vara Henry, det är bra!
Här i trakterna är alla killar som slutar på Y
A: Raggare
B: Drägg
C: kriminella
D:Annat "löst folk"
Ja, det är fördomsfullt, jag vet, jag vet... :oops: :oops: :oops:
Och så går min egen storasyster och döper sin fjärde pojk till Sonny!!! :shock:
Höll på att smälla av, och kämpade med näbbar och klor, men de stod fast...
Hoppas jag inte retat upp någon nu... :oops:

Mina kill-favoritnamn är Edward och Edwin

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Eddie tycker jag är jättefint. Med -ie, inte -y :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kvacke

Inlägg av kvacke »

Anna: Gud va ja skrattar åt ditt inlägg för precis så tycker vi här med...kommer från Borås...
Kanske har med Borås-Ulricehamnstrakten att göra :mrgreen:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ronny, Conny, Sonny, Jonny, Benny, Kenny... Hade en kompis vars mamma var småskollärare i Göteborg; hon kallade dem för Y-barn... Och de var inte de som hade lättast för sig om man säger så. Å andra sidan har jag hört att Lotta är ett vanligt namn på kvinnor som råkar illa ut (kriminella, narkomaner etc) så helt klart finns det undantag :lol:

Jag läste ett flicknamn som jag tyckte lät vackert/coolt/annorlunda/fornnordiskt - Ingvild

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej igen.... :D :lol:
Jag tror det är så med Y-namn i större delen av Västergötland, och säkert i stora delar av övriga Sverige också! :?:
Det där med syrran förvånade mig verkligen! De andra pojkarna heter Filip, Pontus och Johannes, fullständigt normala och fina namn!
Och så kommer Sonny.... :cry: Ja, herregud! :shock: Vad må det bli av den pojken :shock:

kram anna
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för det, kvacke :lol:

I Ulricehamn hade min (avdöda) mamma ett hemligt kärleksförhållande. I en massa år tog hon och hennes gifte älskare in på ett pensionat där under exakt en vecka per år. Det var vad de träffades. Romantiskt, va :?: :!: Omoraliska människor :shock: :oops: :lol:

När mitt barnbarn nr tio var på väg och de ömma föräldrarna visste att det var en flicka, bestämde de sig för namnet Sally. Tror du inte att jag försökte få till stavningen Sallie...

Men så bidde det inte :shock: :lol:

Värst med y-pojkar, bestämde jag mig för att tycka. Har det inte med någon kromosom att göra :?: :!: :lol:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Men man kan ju bli storhet med ett namn som Sally också, Någon som hört talas om Sally Salminen och hennes saltstänkta,(om än tråkiga i dagens mått mätt) böcker om Katrina, StormskärsMaja och livet på stormskäret?
Men hon var ju en egensinnig dam boende mitt ute i havet på ett litet skär så vem vet vad det blivit av henne annars :wink:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tjejer med Y, är inte ALLS samma sak!
Det har det aldrig varit!

anna
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

:lol: :lol: :lol: Gör vi skillnad på y och y här va???? :? :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: Jaha då var det väl inget mer att tillägga då.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Apropå Y-namn - det vet väl ALLA lärare och andra med kontakter i skolvärlden att sk Y-namn är att be om problem. Huliganer och ligister i vardande :wink: (eller huligister som samlingsnamnet är här hemma).

Fast jag måste också berätta att jag har haft en Jimmy som elev som var världens lugnaste, och jag har pluggat med en annan Jimmy som också var stencool. Så det BEHÖVER ju inte gå snett för alla Y-are.

Jag kan också berätta att min äldste son har fått sitt namn efter en annan gammal huligistelev till mig :D 8) . Mycket trevlig sådan dessutom. Inget Y-namn dock. Min sons bäste vän heter Harry så det är ett namn som står högt i kurs här :D
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Måste ju bara göra ett inlägg... Barnet vi väntade var tänkt att bli en Charlie! Men blidde en liten flicka, Tintin, i stället, så jag röstar för Charlie om det blir en pojke för det tycker jag är vackert (och inga Y där inte *S*)!
Bumblebee

Inlägg av Bumblebee »

Linnan skrev:Å så fint! Aron och Elmer :D låter som en saga... lite som mio min mio namn. Men varför kan inte Elmer få ha den coola rosa dressen? Han blir säkert jätte fin i den.
Tack så mycket, det var gulligt sagt!
Det är klart att Elmer fått ha sin fina ceris/rosa dress :o :thumbsup: Han har varit sååå söt i den. Passar otroligt bra i rosa måste jag säga :lol: :wink: Men har nu vuxit ur det mesta i minsta storlekarna, växer så det knakar. Elmer har samma kläder nu (1½ mån gammal) som Aron hade då han kröp (vid 5 mån cirkus) Elmer blir som en jättebebis fast han egentligen är så liten :wink:

Tiden går verkligen ännu snabbare med två barn, kom på för nån dag sen att det kanske var dags att skicka in namnen till skatteverket. Så då var det bara att sätta sig och bestämma :lol: :roll: :lol:
Det blev Kjell ELMER Constantin, storebror heter Erling ARON Valentin. (litet tema, jag vet :P ... Erling från farfar, och Kjell från morfar) Och när jag ville ha Valentin (är född den 14 feb...) förra året så ville sambon att nästa pojke skulle få heta Constantin, så det var redan klart! Och nu föll det sig sig så lämpligt att Kjell har namnsdag när sambon fyller år, så då får ju Elmer namn från hans födelsedag - å Aron från min :D :lol: :D

Pst... Trodde att jag var ganska ensam om att inte ha pojknamn med Y på slutet som favoriter, men märkte ju här att det finns likasinnade... Fast Villy (ja, gulligast med V inte W :wink:) tycker jag kan vara riktigt sött, likaså Henry!
;-) 1 av 9 syskon ;-) mamma till ♥Aron♥ (f?dd 050303) och ♥Elmer♥ (f?dd 060418)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"