Vår pojke sover i spjälsäng i vårt sovrum men det tycker vi fungerar bra, och jag tror heller inte att det är därför som han vaknar redan kl 04.30 i värsta fall?! När han vaknar brukat jag säga "Nu är det natt- nu skall vi sova" vilket jag kallar min "ramsa". Sedan blundar jag och låtsas sova medan han jobbar upp sitt missnöje och oftast blir riktigt ledsen. I morse höll han ut i närmare 1 timme med endast korta pauser där han nästan somnade om men inte riktigt. Kl 05.30 gav jag upp och tog upp honom för amning. Han är mycket trött på kvällarna och det är svårt att hålla honom vaken och vid gott humör till kl 18.30, då han somnar snabbt och lätt efter välling och amning. Sover sedan bra hela natten fram till 04.30-05.30 (vilket väl egentligen också får betraktas som natt!?)
Somnar i vagn någon gång vid 08.30-09.30 och sover 1-1,5 timme.
På em sover han också ung 1 timme i vagn c:a 14.00-15.00. Trots detta är han alltså helt trött och slut vid 18-tiden. Är dagsömnen för lång? Annat?
Okej- sabla ner mig längs fotknölarna om ni vill, bara ni talar om hur vi skall komma tillrätta med de här morgnarna! Tack på förhand. Agneta.