förvirrad

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
camilla

förvirrad

Inlägg av camilla »

Har nu hallt pa nästan 1 vecka med kuren och det har gatt jättebra; den ena tvillingen sover HELA nattten och den andra vaknar till nagra ganger men somnar om utan ramsa och buffninger. 3 kvällar i rad har de somnat pa in pa 3 min jpllrande, alltsa inte ett gnäll da det är läggdax. igar dök första problemet upp, vi var ute och promenerade under deras middagslur och de sov gott i vagnen saklart men da vi kom tillbaka sa var det 45 min kvar pa luren men de vaknade ju forstas da vagnen stannade... Lade over en filt sa de inte kunde se ut och vagnade da de skrek, var det korrekt gjort? lyckades inte riktigt fa till ett omsomnande men till slut overgick det till joller sa jag kunde ta upp dem efter marginalkvarten. Skulle jag ha ramsat oxa? Jag har ju aldrig vagnat dem innan utan att det var ju för att de lag i vagnen liksom... En annan tanke jag hade var att de kanske borde sova INNAN vagnen börjar röra sig, eller? Dagslurarna hemma gar bra och de brukar inte vakna innan luren e slut.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du är så duktig :D Fortsätt bara :D Ena tvillingen brukar alltid ta lite längre tid på sig än den andra. Alla fattar inte galoppen lika fort :D Ha bara tålamod och visa förtroende :D Båda barnen kommer att reagera med lättnad, så fort polletten trillat ner ordentligt.

Allt du berättar att du gjort verkar helt korrekt. Du ska "bara" låta ramsan överta nu. Läs på i verktygslådan. Det här går finfint :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Å, vad duktig du och tjejerna är! :D :D :D
Kura 2 på samma gång, det är ju en utmaning, som du helt strålande håller på att ro i land!! :D Såna här små berättelser är härliga att läsa! :D

Jag tror absolut att det är bra ifall de sover INNAN vagnen börjar röra sig. Då märker dom inte lika väl när det stannar.

Du gjorde riktigt, som du gjorde. Täck över så dom inte ser.
Och så gav du ju dem chansen att sova, men dom tog den inte.
Du gjorde vad du kunde.

Ramsa eller inte? Jag glömde kolla hur gamla de var, och det syns ju nte nu när jag skriver här.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hoppsan...
Nu svarade jag samtidigt som AW, så nu fick du ju svar med hur du gör med ramsan också :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
camilla

Inlägg av camilla »

De är 6 manader och ärligt talat sa var jag lite tveksam till om det skulle funka att kura 2 samtidigt eftersom vi bor pa 36kvm (!) och alltsa inte har mojligeht att sära pa dem men det verkar som att den enas skriker verkar sövande pa den andra för de har inte väckt varandra en endaste gang, bara första kvällen da de skulle lägga sig blev det rörigt, da skrek de i kör de sma liven.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"