Jag är med gravid :)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
beccisen

Jag är med gravid :)

Inlägg av beccisen »

Hej alla glada :) (och ni andra med för den delen :wink: )

Jag väntar småsyskon till Nellie 19 mån. Bf 31/8 så jag är i v 27.

Nu börjar det verkligen kännas!!! Förvärkar, foglossning, ischias och en grymt livlig bebis :) Livet är underbart!!! :P :P

Tycker detta ska bli underbart och dessutom vill min sambo ha IAF ETT till som han uttryckte det :)

Har inte varit här inne på ett tag eftersom det inte "behövts" då min dotter sovit jättebra sedan kuren, gick tillbaka in hit då jag sumpat mig ang natten. Det var det bästa jag kunde göra :) Denna positiva anda och hjälpsamhet hittar man ingen annastans på nätet. Tack

Kul med nya forum med ex detta :)

Kram från mig
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

OJ, en till "tjockis" :D Grattis, grattis, du har ju inte så länge kvar heller :!: Vet du vad det är för kön på bebben? Eller vill du vänta och se :?: Lycka till :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
beccisen

Inlägg av beccisen »

Nej jag vet inte än, men det blir nog att vi tar reda på det.

De skulle ha lite extra koll på mig med flera UL eftersom Nellie låg i säte och barnmorskan inte kände det. Det blev urakut snitt eftersom jag var fullt öppen när jag kom till BB och då såg de även att navelsträngen var ovanligt kort så min BM ville ha koll så det inte blev samma sak igen.

he he vilket långt svar det blev, men så var det iaf. Med Nellie visste vi sedan v 30. Vet du eller ska du vänta på överaskningen???? Vad har du sedan innan.... det har ju blivit en drös ser jag :lol: :lol:
Coola-killen -08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nä, jag vill inte veta i förväg :!: Tycker en så stor och rolig dela v graviditeten är att gissa, fantisera, och låta andra "experter" komma med sina mer eller mindre kvalificerade gissningar :D

När sedan bebisen väl är ute, och man ser vad det är - eller VEM det är - så undrar man ju hur man i hela friden hade kunnat trott nåt annat :lol:

Mitt första barn är en gosse, numera hela 15 år!, och sen har det bara blitt flickor :!: Såklart vill de här hemma gärna ha en lillebror nu, men jag TROR att jag bara fick till en sån en gång :wink: Känner liksom på mig att det är en liten tös den här gången också! Vi får väl se - vem som än växer därinne är så innerligt välkommen ut till oss :heart:

Må gott,
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lena

Inlägg av Lena »

Stort grattis :!: - och välkommen i gravidgänget :D

(säger en som snart ska lämna klubben, hehe, typ om en månad eller nåt :D :D )
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
beccisen

Inlägg av beccisen »

He he tack Lena. Ja tiden den bara rusar iväg tycker jag. Missar veckor hit och dit, men det är kanske inte så konstigt när man har en vildbase på 1,5 år att hänga med.

Allt väl med dig???
Coola-killen -08
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D GRATTIS! :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Lena

Inlägg av Lena »

Javisst blir andra graviditeten annorlunda, man har inte tid att vara gravid på samma sätt. :( :) :(

Själv har jag upplevt en annan rastlöshet den här gången, alltså en sorts iver kring att nå till målet snabbare. Förra gången njöt jag mer i nuet av graviditetens spännande resa, vecka för vecka. Det var ju som ett helt nytt äventyr! :lol: Den här gången har jag hela tiden blickat månaderna framåt, längtat mer till Mötet så att säga, att få träffa den lilla varelsen som man bär på. Men en positiv aspekt den här gången har varit att jag känt mig mkt lugnare i själen, inte bekymrat mig om sånt som kan gå fel under graviditeten utan istället tillåtit mig att våga njuta mer av tanken på själva bebisen. :D :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Grattis, kul med fler som har BF ungefär när en själv har ;-)
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
beccisen

Inlägg av beccisen »

Tack för gratulationer!!

Hur är det med alla magarna???

Vi bygger altan så min känns lite ihopklämd emellanåt :lol:

Fogarna bråkar, ischiasen är i kläm och sammandragningar i 190, men visst är det underbart. Att ha ett barn sedan tidigare gör ju det hela mycket lättare :) Jag vet ju vad som väntar :) Mycket oro, men mer gos och kärlek :)

Igår fick vi åka till akuten med vår dotter som trillade in i en av betongplintarna på altanen. Det blev ett jack i pannan som tejpades, men inget allvarligare så nu är det lika hög växel i som vanligt :)
Coola-killen -08
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"