Skrammelbössan kvider...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Skrammelbössan kvider...

Inlägg av annawahlgren »

:shock: Ny interneträkning i dag från telia: 2.752 kronor.

På separat telefonlinje kopplar jag upp mig i timtal varje dag - här gives inget bredband :!: :roll: - och använder nätet enbart för rådgivningeverksamheten på forumen (med ett och annat inhopp i Gästboken).

Jag ber er kära forumanvändare att bidra en smula! Efter vilja och förmåga!

Jag gör ju vad jag kan - efter just vilja och förmåga - och gör det helt ideellt och gratis, sedan åratal, för alla som använder sig av mina tjänster. Men ibland känns det tungt att hela tiden behöva betala för det också, om man säger :shock: :cry:

Tack för hjälpen! Skrammelbössan tackar och niger :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
clart

Inlägg av clart »

Oj :cry: :shock:

Finns det inte en möjlighet för dig att koppla in ADSL?

Det går ju i vanliga telefonlinjen...du behöver inte ens en separat telefonlinje till det och får en fast månadskostnad på runt 300-400 för en ganska snabb uppkoppling? Telia har den tjänsten också! Det måste gå bara som sagt man har en telefonledning.

Ha en bra dag!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Va :?: :!: Har tjatat på telia SÅ :roll: och fått veta att nej, inget bredband :shock: och inget annat heller. Ska höra :!: Tack :lol:

Separat telefonlinje för datorn har jag ju :D
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

ADSL beror också på om det finns plats i basstationerna, det är tyvärr inte så enkelt att det bara är telefonlinjerna det hänger på. Men kolla inte bara med Telia, kolla även med de andra bolagen, Bredbandsbolaget osv. Det sker ju en snabb utbyggnad av telenäten så det lönar sig att kolla runt. Det kan också vara så att om Bredbandsbolaget ahr plats så släpper de inte den platsen till ett konkurrerande bolag...
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Mindy

Inlägg av Mindy »

Över 5000 inlägg här UTAN bredband :!: Jag är fortfarande chockad :!: :shock: :shock: OCH imponerad =D> :D
Jag som numera har noll tålamod om bredbandet är lite segt - men modem.... :roll: Du är värd något bättre! :heart:

Det går ganska lätt att kolla via nätet vem/vad som kan erbjudas dig av t ex ADSL. Kolla här:
http://se.pricerunner.com/broadband/browse

Ett litet bidrag till skrammelbössan kommer i alla fall från oss! :wink: :lol:

Kramar
Mindy m. familj
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mindy :D Dubbelt tack :lol:

När Bibban är här (min bästis som sköter mina räkningar bl a) och lånar min dator, sitter hon i princip och somnar :shock: under all den seeeeeeega väntan :cry: Hon har ju bredband hemma, bevars :oops:

Tja, så har jag det :evil: :lol:

I en annan skrammelbössetråd har jag berättat om hur en duktig unge jag har verkligen gjort allt som kan göras, ringt runt, surfat (haha :lol: ) och förhört sig med allt som går.

"Stationen som vi tillhör har inte bredband", säger Telia.

"Kan inte leverera, har ingen etablering" säger Bredbandsbolaget, bredband 2, Bahnhof, Calypso, Tyfon, Ipcell, Universal Telecom, rixport 80 - och även Teracom, som kommunen hänvisar till.

Inget ADSL inom överskådlig framtid, alltså :cry: :roll:

Fast jag är glad ändå :D För Skrammelbössan är så tacksam för alla bidrag, stora som små. Den här räkningen gick plus, om man säger :lol: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"