Växer & växer

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
J och Å

Växer & växer

Inlägg av J och Å »

Jaha då har vi varit på ultraljud igen. Nu är vi i vecka 33 och jag har haft massa förvärkar som är jobbiga så vi fick lov att ta en sväng till sjukhuset. Fördelen med förvärkarna är att jag får öva andningen.

Barnen mådde galant, jag är tydligen en bra bebisfabrik, synd bara att jag själv inte fixar det lika bra.

Tvilling 1 vägde 2030 och tvilling 2094. Helt otroligt, de låg båda över "snittet", så de verkar ju verkligen må bra. Synd bara att de låg på tvären, båda med huvudet på höger sida. De låg och kikade på varandra. Hoppas de hinner vända sig. Läkaren trodde det fanns en stor chans för det, de kan tydligen röra sig.

ps. nu vet vi att det iallefall blir en liten Mina.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kerstin

Inlägg av kerstin »

Hejsan!
Jag tycker jag detta är sååå spännande!!
En liten Mina :heart:
Andra krabaten?
Hoppas dem kan ligga kvar o jäsa lite till!

All lycka till Er! Kram :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Vad skönt för dig att veta att de mår bra! :D
Och vad skönt att du hunnit så långt på väg!
Jag har ju läst om hur dåligt du mår :cry: Men ändå...nu ÄR det ju inte långt kvar!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lena

Inlägg av Lena »

Ja, vad härligt att allt verkar fint med de små guldklimparna. Håller tummarna för att förvärkarna inte ska tära alltför mycket på dina krafter framöver. Själv har jag gått in i v 32 idag och ser verkligen fram emot vårt UL om en vecka. Fast vi har bara en liten därinne att hälsa på då. :wink: Just nu hickar hon frenetiskt, känner jag. :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Jaha nu har vi avverkat åter ett besök. Innan detta besök så sa vi att hoppas verkligen vi kommer till detta.

Är nu i v 36 går in i v 37 på torsdag. Så det tickar på.

De mådde finfint. Tjejen är ettan(kallas ettan den som ligger förts på tur ut) hon låg iallefall med huvudet först. Så otoligt skönt, hoppas bara hon ligger kvar så, för då blir det vaginal förlossning.

Ettan vägde 2490 och tvåan 2400. Så de är väldigt stora och jämstora. Läkaren hade jättesvårt att få ihop alla delar. De ligger båda långt nere så det var ett virrvarr av ben och armar. Skrattade när han satt och försökte sätta rätt huvud på rätt kropp. Det blev ju extra svårt av att de är så jämnstora.

Så nu är det bara att fortsätta vänta. Pust, pust, ni skulle bara se mig nu, :D 1,57 lång(kort) och bara en jätte mage.

Karl verkar också längta(om han nu förstår ngt) Han krar och gosar mkt med magen. Och nu har han börjat ta tag i den och säga "vill ta loss magen". Hm, ja det vill mamma med.

en liten rapport bara
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Va roligt att få följa dina sista veckor av väntan, lite speciellt att de är två också! Är det en tjej och en kille :?:
Hoppas nu bara att de ligger kvar, men att de ska försöka sig på att vända sig är väl inte så annolikt, när de är så stora :?:
En kompis till mig fick tvillingtjejer för flera år sen, de vägde 3,7 och 3,8 :shock: Hon var absolut sprängtjock, och precis som du ganska kort...
Passa nu på att ta det lugnt sista veckorna, inte för att jag tror att du kutar omkring så mycket kanske :wink: men tänk på att äta och sova ordentligt :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jättespännande att få följa er och de smås väg, ser fram emot fler rapporter :) . Ta väl hand om dig och mys med magen och blivande storebror.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
J och Å

Inlägg av J och Å »

:heart: Vad gulliga ni är. Tusen tack.

Ja här görs inget annat än vilar. Går från sängen till frukostbordet(dukat såklart) till soffan.

Jag har två herrar som passar upp på mig.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Jaha ja. Idag är det fredag och i går gick jag in i v 38. Inte trodde jag att jag skulle gå så länge. Men skönt är det. Jag är en betydligt bättre kuvös än sjukhuset.

Växer gör dem, har inte varit på ngt mer UL, men måttbandet hos BM räckte inte till längre när hon mätte i tisdags(mest för skojs skull).

Jag vilar dygnet runt och är trött på detta nu. Mkt förvärkar, andningen fungerar jättebra. Hade regelbundna tis - ons. Men sen lugnade det ner sig. Men att det är på G, ja det fattar man. BM tyckte jag säg färdigbakad ut.

Vad tror ni, låter inte morsdag bra? :lol:

kramar från en tjockis
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det hade väl varit en fin morsdagspresent!! :D

Vad härligt! De är ju faktiskt FÄRDIGA där inne nu! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Vad spännande! Nu längtar ni efter dem eller hur. Jag höll på att längta ihjäl mig på slutet, och sen plötsligt (nåja) låg man där med två små på bröstet. 2! Var kom de ifrån? Vem skulle man titta på? - Ögonen i kors! Underbart.

Lycka till.

Kram Helena
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Morsdag låter toppen :!: Fyller själv 36 då :D Måste få dubbla presenter, va :wink: Jag fattar inte hur det kan rymmas TVÅ (eller fler!) därinne, själv är jag i v 15 och REDAN tjock! Jag bara blundar och kan tänka mig hur du vaggar fram vid det här laget :shock: :D

LYCKA TILL!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja här vaggas det på.

Mätte magen Helena efter att ha läst i din dagbok. v 37+1 = 131 cm i omkrets. :shock:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: Spänningen stiger :lol: Det är så roligt :lol: :lol: Uppenbarligen trivs de därinne :lol: :lol: Men SNART, så :lol: :lol: :lol:

Håller alla tummar och tår :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja snart så :?: Men man börjar ju undra.

Här sovs det inget, ont hela tiden, vidrig mensvärk, foglossning som gör att jag inte kan gå eller sitta eller ligga på rygg. Känns som ettan nästan är på väg ut, det blir ju sånt tryck neråt.

Rätt täta sammandragningar osv.
Magen har varit kass nu(hellre det än förstoppning) i några dagar.
Svettas som bara den.

Visst måste detta vara tecken på att det är på G?
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"