vilket larm

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

vilket larm

Inlägg av J och Å »

Har ju väntat in i det längsta att köpa larmen, om de kommer för tidigt kan man ju få låna fr sjukhuset.

Men till min fråga.
Åsikter om de olika larmen?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Inlägg av MarieH »

Hej!
Vi har BabySense och är jättenöjda. Inga falsklarm (men ett riktigt häromdan :shock:). Vi köpte det när gumman var fem månader och använde det c:a sju månader till henne, och har nu haft det sex månader till honom.

- Två plattor => täcker hela sängen eller använd ett i sängen och ett i vagnen.
- Går att köpa lösa plattor om de gamla går sönder.
- Jättebra kundbemötande.
- Ingen viktgräns.

Lycka till med bebisarna :heart: !
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Tack.

Vi hade tänkt köpa babysense. Till Karl hyrde vi technomedica. Inte ett problem. Men nu har jag läst på andningslarm.se och de rekommenderar nanny.
Vore intressant att höra ngn som har nanny?

Babysense har jag bara hört gott om.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Vi hyrde Technomedicas larm till Adrian och var helnöjda med det. Men nu funderar vi på att köpa larm (vem vet hur många barn det blir framöver?), det blir ju ungefär samma kostnad att köpa som att hyra.

Har också läst om Nanny men jag har aldrig hört någon som har erfarenhet så jag säger som J och Å - är det någon som har koll?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
carin73
Inlägg: 409
Blev medlem: tis 21 dec 2004, 10:29
Ort: Uppsala

Inlägg av carin73 »

Hej!

Har köpt ett Babysens II efter lite research på marknaden. Hittade inte heller tillräckligt mkt om Nanny för att våga mig på det. På andningslarm.se är det ju de själva som förespråkar Nanny före de andra, men så är det dyrare också (eller de kanske har högre marginal?). Köpte Babysense II direkt på babysense.se där det kostade 1095 (förbetalning bg) mot 1395 på andningslarm.se.

Hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
lilltjejen
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 14:08
Ort: Norraste Norrbotten

Inlägg av lilltjejen »

:arrow: MarieH, vad menar du med riktigt larm?

Vi har också haft Babysense II och har bara bra erfarenhet av det. Det bästa och billigaste är att köpa direkt från dem.

När vi köpte vårt larm var de t.o.m. så schyssta att en av deras anställda tog med det till Gullmarsplan (på väg hem från jobbet) där vi mötte upp för att ta emot. Vi hade ingen egen bil och behövde larmet direkt eftersom vi börjat kuren och redan vakat två nätter för att själva hålla koll på andningen. :shock: Det kallar jag service!
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
MarieH
Inlägg: 302
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:36

Inlägg av MarieH »

Hej!
Jag menar att han slutade att andas. Inget falsklarm som sagt.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"