Åååh, äsch...

roligt att du blev hjälpt av svaret!
Då ska vi se: Gossen Billing (Hugo) sov i barnvagn natt som dag fram tills att han växte ur den vid c:a 3,5 månads ålder. (Hugo var "liten" i två veckor sedan blev han stor...

) Jag tyckte att det var suveränt. Då kunde jag vagna vid behov - buffa lärde jag mig aldrig, så där kan jag inte hjälpa dig.
Vet du, här på sidan brukar De Som Kan Bättre Än Jag säga följande om små barn: de "vill och inte vill" nu inte så mycket.

De ställer frågor,som de vill ha nöjaktiga svar på:
Så angående att ligga på mage i barnvagnen, så tror jag att din lilla sötsak frågar - kanske i nog så hätsk ton - "MENAR du att det ÄR okej för mig att ligga här, på detta viset?

Är du SÄKER på det då? Tänk OM det är farligt på något sätt?

"
Och din uppgift är då att ge ett svar med din lugna, aldrig tvivlande handling:
"Ja då. Det blir så bra så. Det är så här det ska vara. Jag vet vad jag gör, lita du på mig."
Och det kan ju hända att lilla vännen frågar mera än en gång (...) tills han har fått ett svar som han godtar.
MEN:

Om du har bestämt dig för magläge, så är det MED LARM.

Vi köpte vårt "begagnat" (kom i originalförpackning...) på Blocket. Då blev det ett par-tre hundra billigare!
TIPS: Öva in vagningen till fulländlighet. Då vet du vad du gör, och kan lita på att du kan lugna ner honom och alla hans tusen frågor om livet snabbt och effektivt.
Vet du vad? När jag hade lärt mig vagningen tog dig mig ALDRIG några två minuter att vagna honom lugn - som Anna säger att det max får ta. Han blev lugn på tio röda...
Så jag tycker att du

lär dig en god vagningsteknik

inför magläget som världens mest självklara grej (så här har folk sovit i alla tider)

och utgår i alla lägen ifrån att du vet bäst - för det gör du ju - om man jämför med någon som har funnits på planeten i elva hela veckor...
Lycka till!