Schemabryderier

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sanna

Schemabryderier

Inlägg av sanna »

Jaha, nu har lillkillen-3,5 månader- slitit ut sitt första schema. Fyra dagslurar funkar inte alls längre så jag sitter här och försöker få ihop tiderna. Morgon vid 7 vill vi nog ha kvar och läggdags 19.30.

07 Morgon
7.30-10 sova
10-12
12-14 sova

Dessa tider är bra för honom och han är så intensiv att han blir fort trött. Antagligen behöver han något mer än 15,5 timmars sömn. Någon som har förslag på tider till resten av dagen? Lillkillen är ju både kvälls- och morgontrött. :roll:

Sanna
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Om du anser att han kan vara vaken i 2 h efter middagsluren så rekommenderar jag att du slänger in en lur vid 16-tiden. Längden vet jag däremot inte (45 min?). Det får ju inte bli för tätt in på kvällen om natti natti är 19.30.

Jag tror ni kan satsa på 12 h nattsömn (om jag skall gå efter AWs "tabeller"). Kanske lägga redan 19?

Nej men du, nu läser jag ditt mail tydligare...du har skrivit morgon 07.00 och sedan en lur redan 07.30???? Eh...hur skall det vara?

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
sanna

Inlägg av sanna »

Hej och tack! :? 8.30 ska det ju vara!

Problemet är att han behöver sin tvåtimmarssömn mitt på dagen och med tolv timmar på natten blir det ju inte så mycket kvar sen. Och han är rejält trött efter bara två timmars vakentid... får liksom inte ihop det.

Sanna
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej igen,

behöver han sov 1,5 på morgonen? Sover han tiden ut? Ni kan ju korta ned den och lägga lite av den tiden på en 45 minutare kl 16? Han behöver ju definitivt ha en lur vid 16 för att klara av kvällen fram till 19.30 eller hur? Hur hade ni innan/nu? Vad var det som inte fungerade?

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
sanna

Inlägg av sanna »

Ja, han behöver alltid väckas vid en och en halvtimmesluren. Kanske att han skulle vara piggare om han sov tolv timmar på natten- men jag vet inte riktigt. :roll:

Kanske ska jag lösa det hela genom att slänga in ett par femminutare tills han klarar att hålla sig vaken längre stunder i taget. 8) Tidigare hade vi fyra lurar, de två sista på 45 minuter var. Det blev dock för hackigt för honom och antagligen för mycket sömn också.

kram
Sanna
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Kristin :D

Tänk efter med papper och penna, Sanna :D Du kan. Du är redan lösningen på spåren. Bara bestäm dig :!: Och ge lilla barnet en vecka att ta till sig ditt nya, genomtänkta schema, innan du ens drömmer om att utvärdera :!:

Små barn måste få tid (och tålamod) på sig att lära sig vad som gäller. Strax reagerar de då med lättnad.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
sanna

Inlägg av sanna »

Tack för hjälp, Kristin och Anna :D

Har nu fått ihop tiderna. Morgon vid 7 och godnatt 19.30.

8.30-10 sova, samt:

12-14

16.30- 17.15

Då blir det ett pass som är 2,5 h och där får jag nog peta in någon femminutare under hans vakenpromenad i vagnen. Blir lite mer än 15,5 timme men det behövs nog än så länge.

Sanna
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"