Glassmästaren Hugo...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Glassmästaren Hugo...

Inlägg av Gäst »

Det här måste vara det roligaste jag sett någonsin! :lol: :lol:

Jag har nu inte varit så väldigt hysterisk omkring socker och Hugo: det har inte bjudits på vare sig bullar eller kakor eller annat sött (förutom frukt), men när han var magsjuk fick han köperostebröd och blåbärssoppa. I båda finns det socker, men jag såg det som så, att det är undantagsfall.

Nu när han fyller ett skall han självfallet få smaka en bit av sin egen tårta. Födelsedagen är imorgon. Idag var vi på besök hos väninna med 15-månaders son, och med tanke på att de inte kan komma på barnkalaset nu på lördag, bjöd de jubilaren på vaniljglass och banan.
:shock: :D

Så jag slevar en liten klick glass på gossens tallrik. Han ser intresserad ut. :shock:
Så får han en liten klick glass i munnen. Munnen förblir öppen, :o och plop, ut ploppar glassen... :o :lol: Ve den som ger sig. Jag provar en gång till. Precis samma sak händer... :lol: :lol: :lol:
Bananen, däremot, åt han med god aptit... :P
Glass, kan vi tydligen vänta ett tag med... kanske till nästa födelsedag? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

... fast vid närmare eftertanke så kanske det inte är så roligt, utan mild grad av laktosintolerans... :roll: det var liksom sista pusselbiten som klickade på plats. Nå, vi tar det på mat&mage... :roll:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Emma smaka på min vaniljpuck idag och he he, samma reaktion... :roll:
Ska det här vara gott eller?? Näe tack, vill inte ha mer!!

De är helt enkelt inte vana med söta saker :lol:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Glass är KALLT!
Jag tror att det är det de reagerar på.
Det mesta de både äter och dricker är faktiskt ljummet. Eller möjligen kylskåpskallt, men inte iskallt.

Men reaktionen går över, var så säkra :lol: . Och misstänker du laktosintolerans så finns det jättegod glass på sojamjölk (tofuline)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: Jag läste fel först och trodde det stod GLAS-mästaren Hugo :roll:

Blev mäkta imponerad över sociala delaktigheten i er familj :wink:

Insåg sen vilken sträng mor jag är...

Hälsosamt av Hugo att välja frukten före glassen :!:

För "frukt är också godis" eller hur det nu var reklamen sa när vi var små... (fast inte lät vi oss luras i alla evighet inte :roll: :wink: )
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Man kan köpa en Grynet-tröja där det står "Frukt är inte godis". :D :D Gillar grynet!
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

fast den här glassen hade varit ute ett tag, så att det inte skulle vara så kallt... :roll: annars ska jag tänka på detta du sade LO, och tofulines glass är jättegod! :wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tokaungen: :wink: :D :lol:

Päivi: skönt att herr Hugo inte behöver avstå från fler köldupplevelser om han nu skulle visa sig intolerant (vilket vi såklart hoppas att han inte är).
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Det påminner lite om Clara när det begav sig... :wink:
Jag var strikt, inget socker, inget godis innan 2 år. Men så var vi en dag på stan. Det var 1 månad före 2-årsdagen, och vi mötte en "halvbekant" med stort barn. Det stora barnet stack en ruta Marabou choklad i handen på Clara. Clara blev SÅ glad, och vi gick vidare på gatan. Hon tittade emellanåt ner i sin lilla hand. Där låg chokladen, och smälte undan mer och mer. Hon FÖRSTOD faktiskt inte vad det VAR! :lol: Hon tittade och tittade, knöt och öppnade stolt och glad lilla handen. Efter en halvtimme - (ja, jag lovar!!!) stack hon ut tungspetsen ner i det mosiga bruna i handen, och DET uttrycket glömmer jag ALDRIG!!! :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"