Clart & gossen tråden
Morning!
En liten rapport från Superhjältelandet!
Dagarna går utan anmärkning. Min lilla gosse kan alla sovtider så bra nu - det är bara för underbart då han nästan påminner mig mitt i leken "Hmm...borde jag inte få sova lite?"
Nätterna går också bra fast jag lider nog av överkoncentration just på natten (märkligt!). Han vaknar och frågar nu som då mellan 4-6.30 fast inga stora frågor mest framtvingade låssasgråt med lite fniss nu som då. Här brukar min överkoncentration förstöra allt
Det är ju så konstigt...även om man läser 1000 ggr LITA på barnet så går man in och håller på med massa onödigt trams som han blir störd av (kollar om han sover
min stoooora skam
)
MEN idag hade jag 317 bebisar i rummet bredvid så jag hade inte tid att störa...bekräftade en gång att det ÄR natten ännu och stängde dörren. Efter 2 min TYST i rummet bredvid

Polletter trillade ner en efter en i moderns tjocka skalle
Nu ÄR det morgon och nu ska jag få äran att möta hans underbara blick och det breeeeeeeeeeeeeeeeda smajlet
vilken rikedom!!!!!
clart
En liten rapport från Superhjältelandet!
Dagarna går utan anmärkning. Min lilla gosse kan alla sovtider så bra nu - det är bara för underbart då han nästan påminner mig mitt i leken "Hmm...borde jag inte få sova lite?"
Nätterna går också bra fast jag lider nog av överkoncentration just på natten (märkligt!). Han vaknar och frågar nu som då mellan 4-6.30 fast inga stora frågor mest framtvingade låssasgråt med lite fniss nu som då. Här brukar min överkoncentration förstöra allt
Det är ju så konstigt...även om man läser 1000 ggr LITA på barnet så går man in och håller på med massa onödigt trams som han blir störd av (kollar om han sover
MEN idag hade jag 317 bebisar i rummet bredvid så jag hade inte tid att störa...bekräftade en gång att det ÄR natten ännu och stängde dörren. Efter 2 min TYST i rummet bredvid
Polletter trillade ner en efter en i moderns tjocka skalle
Nu ÄR det morgon och nu ska jag få äran att möta hans underbara blick och det breeeeeeeeeeeeeeeeda smajlet
Senast redigerad av clart den sön 09 apr 2006, 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
och
Det känns nästan som om det är föräldrarna som behöver kuras och inte barnen..i vårt fall var det så åtminstone
Nåt uppvak på natten nu som då där han somnar om själv eller så serveras ramsan ett par gånger!
Några saker som jag inte tog till mig direkt (
-
Gäst
God Morgon!
Alltså...nu är gossen 6 månader och ska ha 2 "riktiga" måltider men jag lyckas inte få i honom både mat x 2, gröt och välling...det som blir lidande är ju såklart kvällsvällingen och nattslurken.
Så här ser schemat ut
7 vaknar
välling 230 - 300 ml
9-10.30 sova
gröt
12.30-13.15 sova
lunch ca. 1-2 burkar + vatten
15.15-16 sova
middag 1 burk + efterrät (1/2-1 burk)
bus, bad, och allt därtill
välling ca 200 + nattslurk (här går det inte ner som det brukar)
19.00 sova
så...efter middagen så kan han småkräks maten nästan tills det är dax för vällingen och då vill han inte äta...ser proppmätt ut. Trugar in i det sista. Han somnar gott men har nu två nätter vaknat flera ggr och jag tror att han är hungrig.
Så hur gör jag?
Det känns förvirrande...jag ger honom så mycket mat som han vill ha både lunch och middag och det kan t o m vissa gånger åka ner 2 brk per måltid. Borde jag ransonera lite?
Alltså...nu är gossen 6 månader och ska ha 2 "riktiga" måltider men jag lyckas inte få i honom både mat x 2, gröt och välling...det som blir lidande är ju såklart kvällsvällingen och nattslurken.
Så här ser schemat ut
7 vaknar
välling 230 - 300 ml
9-10.30 sova
gröt
12.30-13.15 sova
lunch ca. 1-2 burkar + vatten
15.15-16 sova
middag 1 burk + efterrät (1/2-1 burk)
bus, bad, och allt därtill
välling ca 200 + nattslurk (här går det inte ner som det brukar)
19.00 sova
så...efter middagen så kan han småkräks maten nästan tills det är dax för vällingen och då vill han inte äta...ser proppmätt ut. Trugar in i det sista. Han somnar gott men har nu två nätter vaknat flera ggr och jag tror att han är hungrig.
Så hur gör jag?
Det känns förvirrande...jag ger honom så mycket mat som han vill ha både lunch och middag och det kan t o m vissa gånger åka ner 2 brk per måltid. Borde jag ransonera lite?
-
annawahlgren
Ut nu med dessa nya insmygande vargar - vad i fridens dar ska du med dem till
"Butt", sa ett barnbarn. "Butt, butt
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Ge honom ett lugnt och tillferdsställande svar i form av glad, förnöjd, betryggande ramsa x 4 och låt honom vara i fred efter det beskedet
Och för Guds och lilla barnets och din egen skull, skjut vargen
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren