Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ambra

Inlägg av ambra »

:D Hörru Ebbab, inga vargar här nu :!: :wink: När lillen satte igång med ålandet kom det mesta på en gång. Länge, länge kunde han bara trycka sig bakåt och inte sitta utan stöd/kuddar bakom sig. Tandlös var han också :!: :D Men så plötsligt en dag... ja, du vet. Så lugn, bara, lugn - han kryper snart. Lillens storebror hade inte heller så bråttom med att börja förflytta sig - i över två månader stod han och gungade på alla fyra och kröp först vid nio månaders ålder, började gå gjorde han dagen efter sin ettårsdag. Det där är ju så himla olika från barn till barn.

Carina-71 - även här är gunga och "gunghäst" en stor favorit :!: Och idag blev det premiär i sandlådan - oj, vilka stora ögon han gjorde när han fick känna på sanden under fötterna och i händerna -dagens höjdpunkt.

Måste fråga er som läser och skriver här - är ni hur coola som helst när barnen kryper omkring ute med tanke på allt som åker in i munnen titt som tätt :?: En liten pinne eller så är ju ingen fara att tugga på, men jag kan liksom inte låta bli att be till gud att ingen hund eller katt har gjort sina behov på just DEN pinnen... :oops:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

:P 8) :P

Ja, jag är nog ganska cool. :wink: Men inte min man, det kan jag lova. :? :P

Men dom dör ju inte av lite "skit", snart har dom lärt sig att det inte är gott. Tänk på att dom "utforskar" med munnen. :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
maria1984

Inlägg av maria1984 »

jag tycker det är skönt att slippa vara jättenervös för allt som Elias stoppar i sig sen jag läste barnaboken faktiskt.
Jag och Katitis73 brukar bara säga när vi träffas och Elias och Isak äter jordmellis i sandlådan :D , ja, dom dör ju inte av det. sen solar vi vidare 8)
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Jag kan ju instämma:-) Här kryps det INTE, han gungar på alla fyra, reser sig inte mot saker... Men jag känner ingen stress... Det kommer säkert. Han har en tand.. och en till är på uppgång.

Han gungar och gungar. Jag ska skrota gåstolen.... den förhindrar honom helt klart, han måste kämpa lite till och jag har varit lite lite lat på att träna på att krypa med honom....
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Halloj :P
Måste berätta... :P ..idag tog Hanna två steg. :shock:
Men vi kallar henne Fröken Bråttom. Hon står inte och väntar på balansen utan hon släpper :shock: och försöker gå. :roll: Sen faller hon som en fura. #-o :wink:
Jag har aldrig sett på maken ett barn som, ja det finns inga bättre ord, har så bråttom. :-s

Så det kan vara. :P Men tiden går ju så fort ändå. :? Fast dom inte har bråttom 8)

Sömnen är som vanligt superb, :thumbsup: sover bättre nu när hon har eget rum. :sleep:
Jag får nu för tiden ställa väckarklockan \:D/ på 7 så storasyster hinner till skolan. :P

Kram :heart: Carina

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej
Vår stora lillkille var också sån som hade/har bråttom. Han var 6 månader när han började resa sig upp och gå med läragåvagnen. Lilltjejen har bara börjat att sätta sig upp på knä,och att ställa sig upp i spjälsängen,så hon ligger lite efter. (och skönt är väl det:)
Här har det börjat hända grejer på schemafronten, kan inte sätta fingret på var det ska ändras, förnu har lilltjejen fått svårt att somna,och trots mer mat, och nattning vanlig tid, så¨somnar hon inte före 22.Ibland funderar jag på om det är vår nattsuddande storebror som gör att hon inte kan somna eller omdetärschemat som är lite fel. Men får försöka kolla upp det, så att vi inte vänder helt på dygnet. Nattgnället är borta igen och det var troligen hunger eftersom hon numer äter 1dl gröt och dricker 2 dl välling en stund föresänggående.
:heart: :heart: :heart:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Ååååå här gungas det. På alla fyra.

Stort grattis Carina - vad härligt...
Men gud vad olika det är mellan barn. Magiskt.

Jag kommer väl skriva om ett år att Alf tagit sitt första steg:-)

När han sitter upp och hasar framåt så att han lägger sig ned på magen ställer han sig sen på alla fyra... Men sen pladask ned....

Hans tredagarfeber är över, fy fasen vad jobbigt det var (eftersom jag var krallig själv dessutom). Men rosorna på kinderna är tillbaka och han är energifylld i gen, inklusive en till tand:-) ruskigt sylvassa.

Nu är det LOST på tv.... och fotboll såklart;-)

tjingeling
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Oh, va härligt! Hon GÅÅR!
Här sitts det fortfarande. Men mamman har jagat iväg alla orosvargar som var här och strök omkring. Det är ju faktiskt jättemysigt att vara med om att se hur lillälsklingen kämpar och står i för att komma på hur man gör för att krypa. Och GE UPP finns ju inte i vokabulären. Där har man ju nåt att lära sig själv :wink: .

alfsmamma: vilket underbart namn din son har. Detsamma som min fantastiska pappa som jag har saknat i drygt 10 år nu, ända sedan han alldeles för tidigt gick bort. Jag förde försiktigt fram ett förslag om Alf som andranamn båda gångerna vi fick våra söner, men responsen från min man var minst sagt sval och jag stod inte på mig... Men namnet är ju COOLT ju :shock:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Ebbab - Tusen tack för dina fina ord. :D :D Vi älskar namnet Alf (som betyder mystiskt nordisk väsen) Min killes farfar hette Alf, och min mormors systers man. Och det är coolt. Jag håller med fullkomligt:-) vi har inte fått beröm så många gånger för det...

Min killes mamma fick SPEL när vi skulle ge honom namnet Alf... Det var sååå kort, han kunde ju bli retad. :!: :!: :!:

tack igen:-)
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Här kryps det... :lol: Eller tja, vad ska man kalla det för;-) Alf slänger ut armarna och slår handflatorna i golvet och draaaaaaaar sig framåt (med lite handsvett så kirrar han det galant)
Och när vi busar i dubbelsängen kryper han påriktigt, men med mjuk underlag alltså. Så det står väl inte på förrän man tappar 5 kg till för han kommer susa omkring i lägenhet och vispa ned alla saker;-)

Annars sitter jag här och surar över det absolut katastrofala vinsten i Eurovision Song Contest.... MY GOOOOOOD, hur dåligt får det bli?????
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

alfsmamma: det var ju SHOW ju. Och tänk, riktigt påklätt också, till skillnad från flera andra artister :wink: . Men visst, det fanns ju bättre låtar med. Min favorit var Bosniens låt trots att jag knappt begrep ett ord av vad som sjöngs. Och ändå förstod jag precis :shock: :D .

Här har lillälsklingen också börjat ta sig framåt. Handflatorna i och skjuter på med högerfoten. Då kommer man långt. Men visst slitage uppstår. Efter två dagars upptäcksresande i lägenheten finns det numera en blåsa på foten...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Känner igen det där med blåsa under foten...var helt konfunderad innan jag kom på vad det var. Här kryps det lite nu, han kan, men vill "tyvärr" inte krypa så ofta. Sjunde tanden har tittat fram också, inte undra på att han dreglar... :D
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

halloj halloj...

var på ett barnkalas i helgen, utan vår lilla Alf, han var hos mormor och morfar...
där var en liten kille som var en månad yngre än alf... (och vår alf som fortfarande hasar fram med hjälp av handflatorna.. och kryper lite runt i sängen)
den lilla killen klättrade i trappor, reste sig mot precis allt, gick runt kring bord osv osv...

jag vet, jag vet jag vet att man inte ska jämföra. men jag gjorde det ändå? leker jag för lite med alf på" rätt sätt" ? stimulerar jag inte på rätt sätt?

i övermorgon är det 10 månaders kontroll, han reser sig bara upp och vill gå om vi håller fram händerna, och kryper inte prickfritt, och klappar inte händerna (för det står det att de ska kolla vid 10 månader)...

hur kan det vara såååån skillnad?? :?

jag vet är jag är ruskigt löjlig nu... den andra lilla killen sover bergis inte hela nätter och äter på fastga tider :evil: :evil:

är det nån annan som funderar så?
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jo, alfsmamma, jag har tänkt precis som du många gånger. Lillälsklingen som drar sig fram i livet medan storebror gick vid samma tidpunkt. Likaså kunde storebror vad flera saker hette: "Var är klockan?" "Var är blomman?" "Var är tavlan?" osv. Han satte rubbet. Lillälsklingen tittar fortfarande först upp i taket efter lampan... :?

Men jag fick faktiskt lite hjälp av min mamma. När jag ojade mig över detta och undrade om något kunde vara fel sa hon bara: "Det är inget fel på pojken. Det syns på ögonen" Och faktiskt - en glad och pigg unge med glittrande ögon och som älskar livet - inte är det något "fel" på honom! :D Han tar saker i sin takt och i slutändan kommer det att bli toppenbra. Och skulle det ändå i framtiden dyka upp nåt som kanske inte är efter normen så är det ändå som så att vi har en levnadsglad kille med ögon som glittrar. Vad mer kan man begära?! :heart: :thumbsup:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Ja herregud, :P inte är det något "fel" eller "konstigt" med era barn. [-X
Kära mammor, vissa barn har bråttom, vissa har INTE bråttom. Precis som oss vuxna. :thumbsup:
Ni kommer att få springa :mrgreen: och jaga era små skrutt så småningom, jag lovar. :P :lol:

Ha det bäst :heart: kära ni :heart:

Kram 8) Carina

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"