Schalger!!!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
GRATTIS PÄIVI och PIA POJKMAMMA och KATARINA MAMMA DURACELL och alla andra med finska försänkningar
Och hur kul är det att vara Carola just nu
Ett öde man inte önskar någon.
Eller
Tough shit, som det heter
Ja miklde herre, som det kan bli
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
hej hej!
ja nu får vi förbereda oss på Kristi återkomst, för nu har Finland ÄÄÄÄntligen vunnit esc. Måste ta av hatten för dessa personer som vann utan skandaler pr-jippon mm, de var uppmärksammade bara för att de var monster. inte en sexchock så långt ögat nådde men det var en fantastisk show 8)
De kommer tydligen hit till åland ock spelar på Rockoff så då måste man ju bara se dem live
8)
ja nu får vi förbereda oss på Kristi återkomst, för nu har Finland ÄÄÄÄntligen vunnit esc. Måste ta av hatten för dessa personer som vann utan skandaler pr-jippon mm, de var uppmärksammade bara för att de var monster. inte en sexchock så långt ögat nådde men det var en fantastisk show 8)
De kommer tydligen hit till åland ock spelar på Rockoff så då måste man ju bara se dem live
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
Gäst
Carola är det inte ett skvatt synd om. Hon kan sin bibel. 8) Vi ska kanske fråga henne var det står någonstans - är det i Lukasevangeliet eller möjligen uppenbarelseboken - men detta måste ju vara ett säkert tecken på de yttersta tiderna.
Jag är sanslöst lycklig och glad!
Detta är revanchen, för alla de år då man som liten satt framför dumburken och med brinnande hjärta höll på FINLAND oavsett hur hopplös låten var...
Och så började det:
Finland... two points!
Finland... one point!
Finland... no points!
Men nu ni! Att gå och vinna samma år som fröken C gör sin comeback till schlagervärlden... hiiiihihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihihi...

Jag är sanslöst lycklig och glad!
Detta är revanchen, för alla de år då man som liten satt framför dumburken och med brinnande hjärta höll på FINLAND oavsett hur hopplös låten var...
Finland... two points!
Finland... one point!
Finland... no points!
Men nu ni! Att gå och vinna samma år som fröken C gör sin comeback till schlagervärlden... hiiiihihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihihi...
-
Nancy
Som "gammalt" fan av melodiös hårdrock (ex. Black Sabbath) tycker jag allt att detta var ett ganska taffligt stycke försök till både "hård" och "rock"...
Själv hejade jag på Ryssland
Vi får väl se om vi gör en "Mammut" nästa år då Leia är lite äldre... Dvs. laddar med dricka, chips, röstblock och "nu jäklar skall här melodifestivalas kvällen lång nåde den som somnar i soffan"
Senast redigerad av Nancy den sön 21 maj 2006, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
-
Gäst
Jag är också hårdrockare av den gamla skolan - och det har du ju helt rätt i Nancy att om vi snackar i de termer är ju inte detta klockrent, direkt..
Men, men: nu var det ju schlager-hårdrock som skulle presteras här
- och det dög ju detta alldeles utmärkt till. Det finns ju vissa paraleller till både HIM och gamle Dio hos Lordi - men, men: skulle det varit klockrent och tvättäkta tror ju inte jag att framgången skulle varit så massiv...
Så vi får hålla oss till bokhyllan, och vad där finnes, du och jag... 
Carola kanske kan glädjas åt att det var "Hallelujah" med i refrängen i alla fall? Snubblade över en elak liten parodi på "Evighet" som hette "I Skärselden", den var elak men mkt rolig
Men enligt kvällspressen var La Carola inte alls nöjd med Lordi... 
Tokaungen
Selma född juli 2003
Ellie född december 2005
Gustav född 7 april 2007
Selma född juli 2003
Ellie född december 2005
Gustav född 7 april 2007
GRATTIS FINLAND!
För att spinna vidare på det bibliska får man väl hälsa till Malta att:
De sista skola bliva de första! (Se bara på Finland! Trägen vinner!)
Själv grävde jag ner mig i släkthistorien tillsammans med sexåringen och "dammade" av de gamla finska rötterna från 1600-talet!!!!!
Idag går vi på sparlåga
För att spinna vidare på det bibliska får man väl hälsa till Malta att:
De sista skola bliva de första! (Se bara på Finland! Trägen vinner!)
Själv grävde jag ner mig i släkthistorien tillsammans med sexåringen och "dammade" av de gamla finska rötterna från 1600-talet!!!!!
Idag går vi på sparlåga
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
mammapamma
"That will be the day"!!!!
Skulle jag ha sagt för nått halvår sedan om någon sagt att Finland skulle vinna melodifestivalen!!!
HA ha ha! Tji fick jag!
Klart att de skulle vinna, de var klart coolast och låten var
RIKTIGT BRA!!!! =D>
OCh jag som tror på en mening med det mesta kan ju inte låta bli att tänka lite så här:
CAROLA har lite att fundera över när hennes EVIGHET
BLev slagen av HARD ROCK HALELUJA!!!!!!
\:D/
Fattar hon väl att hon har nått att lära av detta!!!!!???

Skulle jag ha sagt för nått halvår sedan om någon sagt att Finland skulle vinna melodifestivalen!!!
HA ha ha! Tji fick jag!
Klart att de skulle vinna, de var klart coolast och låten var
RIKTIGT BRA!!!! =D>
OCh jag som tror på en mening med det mesta kan ju inte låta bli att tänka lite så här:
CAROLA har lite att fundera över när hennes EVIGHET
BLev slagen av HARD ROCK HALELUJA!!!!!!
Fattar hon väl att hon har nått att lära av detta!!!!!???
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Ja, Finland vann... Är det inte fantastiskt!
Själv firade jag sambons födelsedag med en rejäl fest, många inbjudna och farmor tog hand om bebisen. Vi slog på tv:n, inte för att finnarna kommer att vinna ändå, men...
Och så VINNER Lordi!?
Gissa om stämningen på krogen var hög!
Gissa om låten spelades några gånger under kvällens - och veckans - lopp! 
Själv firade jag sambons födelsedag med en rejäl fest, många inbjudna och farmor tog hand om bebisen. Vi slog på tv:n, inte för att finnarna kommer att vinna ändå, men...
Och så VINNER Lordi!?
Gissa om stämningen på krogen var hög!
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
Dagen efter, i söndags altså, kom det in en elva årig kille till oss på jobbet och ville ha röda linser... undrar var han fick den idén? Troligen sett på melodifestivalen... 
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
Monstruöst häftigt och coolt alltså! Vem hade väl trott det?
Ska erkännas att då Lordi vann finska uttagningen tänkte jag väl som så många andra att "f-n va man nu ska få skämmas för att man är från Finland".
Skicka monster till Eurovisionen, Europa kommer att få dåndimpen
och/eller skratta ut oss.
"
Sen då Eurovisionen närmade sig föddes tanken "Äh, ska man förlora så är det bättre att förlora ordentligt och skicka dit Lordi och inte nån sedvanlig mesproppslåt, framförd av nån småfet f.d. tangokung."
Och sen då, ja att se Lordi komma och skrälla efter alla mer eller mindre halvnakna pinuppor var ju bara så härligt uppfriskande och omskakande!
Jag tror att Lordi vann på äkthet (trots sina masker). De gör sin alldeles egen show, och de gör den bra och utan att anpassa sig efter vad som månne går hem hos Eurovisionspubliken. Och se på den rykaren! Den satt bra!
/Saara
Ska erkännas att då Lordi vann finska uttagningen tänkte jag väl som så många andra att "f-n va man nu ska få skämmas för att man är från Finland".
Sen då Eurovisionen närmade sig föddes tanken "Äh, ska man förlora så är det bättre att förlora ordentligt och skicka dit Lordi och inte nån sedvanlig mesproppslåt, framförd av nån småfet f.d. tangokung."
Och sen då, ja att se Lordi komma och skrälla efter alla mer eller mindre halvnakna pinuppor var ju bara så härligt uppfriskande och omskakande!
Jag tror att Lordi vann på äkthet (trots sina masker). De gör sin alldeles egen show, och de gör den bra och utan att anpassa sig efter vad som månne går hem hos Eurovisionspubliken. Och se på den rykaren! Den satt bra!
/Saara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum