Schalger!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Go Monsters!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

OJOJOJ :D :shock: Jag hade rätt :!: Visst var dom BRAAAA! Och Päivi - Herrens Dag Äro Nära :wink:
Grattis Suomi!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det var något av det roligaste jag har varit med om i hela mitt liv. FINLAND VANN :shock: :!: :!: Fruktansvärt monstrerade herrar (som även utan masker lär vara tämligen oglamorösa, om man säger så), ja, en var visst kvinna - går och VINNER MELODIFESTIVALEN framför näsan på alla sexiga halvnakna tjejer och passionerade kärlekskrankhetssjungande damer (Carola, Grekland) och hela baletten. Jag har skrattat så jag har ont i magen. Så underbart respektlöst... :!: :lol: Som en unge sa: "De har knäckt hela schlagerköret. Total förvirring uppstår :x " :!:

GRATTIS PÄIVI och PIA POJKMAMMA och KATARINA MAMMA DURACELL och alla andra med finska försänkningar :lol: Nu måtte väl hela landet få dårpippin. Om inte hela Europa.

Och hur kul är det att vara Carola just nu :?: Även om hon säkert var beredd på att förlora - möjligen som tvåa efter Anna Vissi ( :?: ) så inte f-n var hon redo att komma på femte plats med en vinnare som FINLAND i topp. Efter all denna promotion, allt detta turnerande, alla dessa TV-shower, alla dessa intervjuer, all PR, all styling, alla mängder av människor inblandade i två månaders tid, livvakter, reportrar, dyra kläder, ansiktslyftning (tro mig, botox är inte det hela) - så kommer ett gäng osannolikt slufsiga, oborstade, ickesexiga, monstruöst opromotade finnar och kör över henne med bandtraktor.

Ett öde man inte önskar någon.

Eller :?: :!: :lol: :lol: :lol:

Tough shit, som det heter :!:

Ja miklde herre, som det kan bli :shock: :wink: :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

hej hej!
ja nu får vi förbereda oss på Kristi återkomst, för nu har Finland ÄÄÄÄntligen vunnit esc. Måste ta av hatten för dessa personer som vann utan skandaler pr-jippon mm, de var uppmärksammade bara för att de var monster. inte en sexchock så långt ögat nådde men det var en fantastisk show 8)
De kommer tydligen hit till åland ock spelar på Rockoff så då måste man ju bara se dem live :D :shock: 8)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Carola är det inte ett skvatt synd om. Hon kan sin bibel. 8) Vi ska kanske fråga henne var det står någonstans - är det i Lukasevangeliet eller möjligen uppenbarelseboken - men detta måste ju vara ett säkert tecken på de yttersta tiderna.

Jag är sanslöst lycklig och glad! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Detta är revanchen, för alla de år då man som liten satt framför dumburken och med brinnande hjärta höll på FINLAND oavsett hur hopplös låten var... :roll: Och så började det:

Finland... two points! :D

Finland... one point! :D :D

Finland... no points! :D :D :D

:roll: :cry:

Men nu ni! Att gå och vinna samma år som fröken C gör sin comeback till schlagervärlden... hiiiihihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihihi... :P :P :P
Nancy

Inlägg av Nancy »

:arrow: Fanns det inte nån gammal paroll som sa "Finlands sak är vår" eller var det nåt annat land som avsågs :roll: :?:

:!: Grattis Finland :!: men jag är mer glad för våra forumister med finska anor än för själva vinsten i sig...

Som "gammalt" fan av melodiös hårdrock (ex. Black Sabbath) tycker jag allt att detta var ett ganska taffligt stycke försök till både "hård" och "rock"... :roll:

Själv hejade jag på Ryssland :D Tycker att "Jimmy Jansson-kopian" var mycket charmerande och låten fastnade direkt. Enda felet var att den borde arrangerats betydligt pampigare och med tyngre sound.

Vi får väl se om vi gör en "Mammut" nästa år då Leia är lite äldre... Dvs. laddar med dricka, chips, röstblock och "nu jäklar skall här melodifestivalas kvällen lång nåde den som somnar i soffan" :wink: :D :lol:
Senast redigerad av Nancy den sön 21 maj 2006, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är också hårdrockare av den gamla skolan - och det har du ju helt rätt i Nancy att om vi snackar i de termer är ju inte detta klockrent, direkt.. :roll: Men, men: nu var det ju schlager-hårdrock som skulle presteras här :D - och det dög ju detta alldeles utmärkt till. Det finns ju vissa paraleller till både HIM och gamle Dio hos Lordi - men, men: skulle det varit klockrent och tvättäkta tror ju inte jag att framgången skulle varit så massiv... :P Så vi får hålla oss till bokhyllan, och vad där finnes, du och jag... :P
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Carola kanske kan glädjas åt att det var "Hallelujah" med i refrängen i alla fall? Snubblade över en elak liten parodi på "Evighet" som hette "I Skärselden", den var elak men mkt rolig :D :D Men enligt kvällspressen var La Carola inte alls nöjd med Lordi... :D
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D :D :D FINLAND VANN!!!!! :D :D :D

Kan inte riktigt fatta att det är sant! Äntligen var det vår tur!

Go Lordi! :D :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
K-ina

Inlägg av K-ina »

GRATTIS FINLAND!

För att spinna vidare på det bibliska får man väl hälsa till Malta att:
De sista skola bliva de första! (Se bara på Finland! Trägen vinner!)

Själv grävde jag ner mig i släkthistorien tillsammans med sexåringen och "dammade" av de gamla finska rötterna från 1600-talet!!!!!

Idag går vi på sparlåga :sleep:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

"That will be the day"!!!!
Skulle jag ha sagt för nått halvår sedan om någon sagt att Finland skulle vinna melodifestivalen!!!
HA ha ha! Tji fick jag!

Klart att de skulle vinna, de var klart coolast och låten var

RIKTIGT BRA!!!! =D>

OCh jag som tror på en mening med det mesta kan ju inte låta bli att tänka lite så här:
CAROLA har lite att fundera över när hennes EVIGHET
BLev slagen av HARD ROCK HALELUJA
!!!!!! :!: \:D/

Fattar hon väl att hon har nått att lära av detta!!!!!??? :!: :thumbsup:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Ja, Finland vann... Är det inte fantastiskt! :lol:

Själv firade jag sambons födelsedag med en rejäl fest, många inbjudna och farmor tog hand om bebisen. Vi slog på tv:n, inte för att finnarna kommer att vinna ändå, men...

Och så VINNER Lordi!? :shock: :shock: :lol: :lol:

Gissa om stämningen på krogen var hög! :lol: Gissa om låten spelades några gånger under kvällens - och veckans - lopp! :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
mia75

Inlägg av mia75 »

Dagen efter, i söndags altså, kom det in en elva årig kille till oss på jobbet och ville ha röda linser... undrar var han fick den idén? Troligen sett på melodifestivalen... :lol:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Saara

Inlägg av Saara »

Monstruöst häftigt och coolt alltså! Vem hade väl trott det?

Ska erkännas att då Lordi vann finska uttagningen tänkte jag väl som så många andra att "f-n va man nu ska få skämmas för att man är från Finland". :oops: :oops: Skicka monster till Eurovisionen, Europa kommer att få dåndimpen :shock: och/eller skratta ut oss. :D :D :D "

Sen då Eurovisionen närmade sig föddes tanken "Äh, ska man förlora så är det bättre att förlora ordentligt och skicka dit Lordi och inte nån sedvanlig mesproppslåt, framförd av nån småfet f.d. tangokung."

Och sen då, ja att se Lordi komma och skrälla efter alla mer eller mindre halvnakna pinuppor var ju bara så härligt uppfriskande och omskakande!

Jag tror att Lordi vann på äkthet (trots sina masker). De gör sin alldeles egen show, och de gör den bra och utan att anpassa sig efter vad som månne går hem hos Eurovisionspubliken. Och se på den rykaren! Den satt bra!

/Saara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"