Schalger!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Schalger!!!

Inlägg av miar70 »

Ikväll laddar vi för melodifestivalen :D
Hur går det, tror ni :?:
Hoppas på La Carola (fast jag gillar henne inte såvärst, egentligen :oops: ) men tror att finska Lordi kan ha en chans :!:
Spännande i alla fall...
Chipsen inköpta, bara att puffa till soffkuddarna :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hhmm... :roll: om Finland vinner schlagerfestivalen - det enda nordiska landet som aldrig vunnit - så måste vi ju också börja förbereda oss för Kristi Återkomst. :shock: Jag tror inte jag är riktigt redo än. :-k

Men detta skall ses. :P :roll:
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

Jag har inte hört de andra bidragen men tror nog att carola har god chans att placera sig bra. För sjunga kan hon ju verkligen :lol:
Här ska laddas med chips och ett par glas vin :D
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

På den här länken kan man lyssna i 30 sekunder på alla låtar! http://www.eurovision.tv/english/audio_ ... sh/109.htm

Greklands powerballad gillar jag!
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
clart

Inlägg av clart »

...men armenien då? Kan ni förstå att han gick vidare...han med ett ögonbryn 8) han lät ju förj*vligt!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Ja var har du din lojalitet i dessa sammanhang Päivi :?: I Kristi Återkomst eller Carola :?: (kanske sak samma... :wink: :lol: :lol: :lol: )

:arrow: Annars funderar jag över hur patriotism och schlager samverkar. Är det så att man röstar på bästa bidraget eller på sitt eget land :?:

Händer ju förstås att det sammanfaller men inte alltid...

8) Jag kunde inte för nåt i världen heja på Stenmarks "Las Vegas" förra året och tyckte inte det var mer än rätt att Sverige fick kvala in efter en sådan blunder...
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

måste svära lite i kyrkan svensk som jag är.... :shock:
Men har inte Carola passerat bäst före datum den här gången? Hennes låt är helt ok, men inte toppmaterial. (känns lite som om man hört sången förr) Jag menar det fanns ju trallvänliga Sing for me med Andreas Johnsson, BWO som också hade full fart i sin låt, och massor av nya artister med kanonbra material, så varför ska vi envisas med att alltid skicka samma klick av svenska sångare år efter år? Hur många gånger har Carola varit med nu??
Måste faktiskt säga att jag hoppas lite på Lordi eftersom då är det åtminstone inte hur lite kläder de har på sig eller hur många i toppen man haft sex med som avgjort vinsten. :oops: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej på er alla schlagertokar! :lol: :lol: :lol:

Här är det redan igång! 8)

Barna har tittat på reprisen av semin (den gick ju liiite sent i torsdags) \:D/ och nu pågår förberedelserna för kvällens melodifestivalande..

Spänningen stiger \:D/ \:D/ \:D/

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy - i sådana här sammanhang är jag nog först och främst musiklärare... :lol: :roll: :P
Jag tycker att det är jättekul att bänka mig varje år och se på detta - jag ser framemot kvällen med samma entusiasm som igår kväll, då jag var och såg Turandot! Jättebra! (För alla er som ska iväg...)

Kan det inte bli kväll snart? :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Buhu jag kan inte se det, för vi har inte fått ordning på TV:n efter det här hm-hms digitaliserandet... hoppas ni har trevligt vid era TV-apparater ikväll... (20.48 är klockan, inte 19.48 som det står däruppe!)
Senast redigerad av Gäst den lör 20 maj 2006, 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Här ska inte bara soffkuddarna puffas till... Bäddsoffan ska alldeles strax bäddas! Lillebror sover sött men storebror tittar på Vi i femman. Han älskar tävlingar och hejar alltid på den som leder! :lol: Han vill vara med i kväll även om han sover! Får väl puffa på honom när det är dags för röstningen eftersom att det är det där med poängen som är roligast!

Själv minns jag att jag var vaken och såg ABBA vinna 1974. Vi åt fruktsallad i pausen innan omröstningen och det var STOOOORT att få vara med! Så denna tradition håller jag hårt på!

Heja Carola!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ni har väl koll på bakgrundsdansarna?!

Vi har som tradition att dansa som bakgrundsdansarna :shock: \:D/ :lol: .
Hittills hejar vi på Malta :lol: .
Prova, så himla kul!

/ Mamman till sönerna :D
father of sons

Inlägg av father of sons »

:shock: :shock: :shock: Rumänien går bort.. :shock: :shock: :shock:

/ Mamman till sönerna :lol:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy skrev::arrow: Annars funderar jag över hur patriotism och schlager samverkar. Är det så att man röstar på bästa bidraget eller på sitt eget land :?:
Men man fåt väl inte rösta på sitt eget land?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :shock: :shock: :o :o :o :lol: :lol: :lol:

Jag tror inte mitt stackars hjärta klarar detta... varför tänker inte europeerna på att det finns folk över trettio som tittar... det blir för spännande! :D

Kristi återkomst 2006... jaja... :shock: :shock: :shock: Nångång ska han väl våga sig tillbaka... men ändå... :shock: :shock: :shock: :o :o :lol: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"