Underhållning

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

Underhållning

Inlägg av Susanne* »

Går här och snåfnissar för mig själv... :D

Har snickare här i veckan som byter fönster. När fönstret byttes idag i minstingens rum hittade jag henne där inne när hon hade full show. Snickarna bjöds på sång i mikrofon och tillhörande dans. Lilla goding. :heart:

Vid middagsbordet så konverserade både liten och stor dem ordentligt. Stora flickan berättade i detalj, utan att andas, om när hon åkte skidor m.m. Lilla damen berättade mer imtima detaljer som hur många gånger hon bajsat idag m.m. Vi träffar faktiskt folk ibland...men de verkar nästan svältfödda. Eller bara glada. :heart: :D

Men det var likadant när stora tjejen var i tvåårsåldern. När förra huset renoverades hittade vi henne och elektrikern fikandes med porslinskoppar (på låtsas alltså) i lekstugan. Den räkningen var fin den...men roligt hade hon. :D Elektrikern hette Lasse, men hon kallade honom för Nasse.

Ett år senare kom en snickare som hetter Börje. Han underhölls ocså ordentligt. Hon var dock väldigt konfunderad över hur någon kunde heta Bulle... :D

Raringar... :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag tycker också att det verkar konstigt att någon kan heta Bulle.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Underbara barn :!:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

underbar läsning till morgonkaffet!

Vilka godingar! :lol: :heart:

Varm kram
/Fjällmor
Kit

Inlägg av Kit »

:D Härliga barn! :D :heart:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"